10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    patjo

Help! iDVD 5 blijft maar fouten melden…

Ik word al sinds de introductie stapelgek van iDVD 5! Met versie 4 nooit een probleem gehad, met 5 eigenlijk alleen maar. Om te voorkomen dat ik met stapels dure onderzetters blijf zitten, probeer ik nu al voor de tigste keer een filmpje om te zetten in een disc image. De coderingsinstellingen staan op ‘hoogste kwaliteit’.

Het gaat om diverse projecten uit diverse programma’s. zoals iMovie en FCP, die ik op diverse manieren (direct vanuit iMovie, als QT of DV geexporteerd uit FCP) naar iDVD stuur. Telkens weer rendert iDVD alles keurig, maar op het moment dat de image geschreven moet gaan worden krijg ik de melding: er hebben zich fouten voorgedaan tijdens het branden.

Tot de 5.01 update van gisteren was dat telkens fout #-1, nu is het telkens een andere. Ik heb de voorkeuren al tig keer weggegooid, ik heb heel iDVD al opnieuw geinstalleerd, ik heb de powerbook al herstart om ‘vers’ te beginnen’, en nu sta ik op het punt om iDVD 4 uit arren moede maar weer te gaan installeren. Maar wil nog heel even wachten om te zien of iemand anders dit probleem herkent, of beter nog: of iemand anders de oplossing heeft…

Bijdrager
    Brak Mak Morn

… een nieuw account aanmaken en daarvanuit werken?

…overigens: zoek in dit forum eens op “multiplexen” en je komt wellicht wat handige tips tegen.

Bijdrager
    patjo

Kijk, DAT had ik nou nog niet geprobeerd! Dank. Ik ga het proberen en zal terug melden hoe het me is vergaan…

Bijdrager
    patjo

En ik had inderdaad al gezocht en problemen met multiplexen gevonden, maar die meldingen waren toch anders dan bij mij.

Bijdrager
    patjo
    ”Brak

… een nieuw account aanmaken en daarvanuit werken?

Helaas, dezelde foutmelding… :( Ik heb m even genoteerd, en nu is het ‘fout #-34506’. Iemand nog andere suggesties voor ik iLife ’04 maar weer tevoorschijn ga halen?

Bijdrager
    RvdSar

Na ongeveer 20 films van 120 minuten te hebben gemaakt (x3) met imovie en idvd 5 begint mijn powerbook g4 nu ook onderzetters te produceren.
    Van elke film maak ik 2 extra kopien voor het nageslacht en eerst begon hij de orginele (1e) nog wel goed te branden en de kopien niet meer, maar nu brandt hij de eerste ook al niet goed meer, en de laatse liet hij zelfs helemaal leeg. En inderdaad die foutmelding.

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Ik maak tegenwoordig altijd een disk-image in plaats van dat ik een disk brand.
    Als dat dan gelukt is kan ik in ieder geval net zoveel kopieen maken als ik wil.
    Zoek ook even op Hurz en Pfurz op dit forum… (ik ben serieus)

Bijdrager
    RvdSar

Dus je hebt alles klaar staan, sla je het op als Diskimage én als iDVD.proj ?
    En hoe dan verder?

Bijdrager
    Brak Mak Morn

De diskimage mount je en dan kun je de inhoud (VIDEO_TS en AUDIO_TS map) met Toast o.i.d. naar een DVD schrijven.

Bijdrager
    RvdSar

Dit werk heel goed, bednkt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.