7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    McBiek

HELP iCal en PDA agenda weg

Door een of anders sync fout met Mark’spacesyn software ben ik al mijn afspraken in mijn agenda’s kwijt!!!!! Dus zowel op de PDA als in iCal zijn geen gegevens meer beschikbaar. Is er een methode om deze data terug te krijgen….

Wie o wie gaat mij helpen???

TIMEMACHINE :x

Bijdrager
    Leander

Heb je nooit een iCal-reservekopie gemaakt?
    Archief > Maak reservekopie van database … / Herstel database vanaf reservekopie …

Bijdrager
    Doede

Ineens was mijn adresboek leeg, backup van nov-06. Flink balen dus, maar in de ~/bibliotheek/adresboek/ stond een reservebestand. Kennelijk maakt ’t programma deze zelf dagelijks aan. Na hernoemen werkte het weer.

Misschien maakt iCal ook zo’n backup?

Bijdrager
    Marruk
    ”Doede”

Ineens was mijn adresboek leeg, backup van nov-06. Flink balen dus, maar in de ~/bibliotheek/adresboek/ stond een reservebestand. Kennelijk maakt ’t programma deze zelf dagelijks aan. Na hernoemen werkte het weer.

Misschien maakt iCal ook zo’n backup?

Hoi Doede kun je me een stap voor stap opossing geven waar ik het oet zoeken om dit ook op te lossen? Op dit moment in Tiger mijn mail, ical en adresboek helemaal leeg….

dankjewel

Bijdrager
    Doede

Ik beschrijf hierboven vrij exact hoe ’t moet. Ga naar de betreffende map toe (onder 10.5 staat hij 1 map dieper in Application Support). Daar staat adresbook.data.previous. Door .previous te verwijderen, pakte adresboek het nieuwe adresboek.data en werkte ’t weer.

Bijdrager
    Marruk

ik ben erachter, ik heb per ongeluk [niet echt slim] de user bibliotheek een niveau dieper geplaatst in de documenten map. Nou dan is je systeempje even de kluts kwijt. alles terugplaatsen zorgt er ook voor dat alles weer terug is en werkt. Wellicht heb je hetzelfde euvel gehad? :moe:

Bijdrager
    Doede

Goed om te horen dat alles terug is! Een hele opluchting, of niet?

In mijn geval was het bestand echt weg. Misschien een softwarefoutje, ik kon me niet herinneren eraan te hebben gezeten met de muis of iets anders.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.