14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    iKittay

help, hoe typ ik een e met puntjes?

tot nu toe heb ik een ë alleen nog met copy/paste kunnen schrijven….

Bijdrager
    sean2901

Bij mij is er een toets voor ë. De toets met het hoedje ^ met shift en dan e drukken. Krijg je ë. Dus shift + ^ = ë

Moderator
    unSOUND

Staat allemaal duidelijk uitgelegd in de F.A.Q.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=891446#891446

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”sean2901″

Bij mij is er een toets voor ë. De toets met het hoedje ^ met shift en dan e drukken. Krijg je ë. Dus shift + ^ = ë

Ergens krijg ik het vermoeden dat dat bij iKittay niet gaat werken omdat die hoogstwaarschijnlijk een QWERTY-toetsenbord zal hebben …:)

Bijdrager
    sean2901

Ah dat wist ik niet. Ik heb die heisa rond die letters met accenten nooit goed begrepen, omdat alles gewoon duidelijk op mijn keyboard staat. Maar als een qwerty dat niet heeft dan zie ik het wel in. Misschien allemaal beter ook een azerty kopen de volgende keer. :D

Bijdrager
    Oppie
    ”sean2901″

Misschien allemaal beter ook een azerty kopen de volgende keer. :D

Ja dan krijg je weer allemaal van dit soort topics: waar staan de haken [ en ] ?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En nqtuurlijk berichten wie er wo uitwien o,dqt so,,ige ,ensen blind typen:wink: 9zqqrbij ik die s,iley ,qqr ingevoegd heb door op het plqqtje te klikken zqnt qnders zerd het woùn gewien :roll:0

Bijdrager
    Theo7

Tja met een Zweeds keyboard kom je ook al iets verder.
    kijk maar: ä å ö of in blokletters: Å Ö Ä

Goed he?

Hejdå!

Bijdrager
    Maxime
    ”Jakko
    ”sean2901″

Ergens krijg ik het vermoeden dat dat bij iKittay niet gaat werken omdat die hoogstwaarschijnlijk een QWERTY-toetsenbord zal hebben …:)

Bij een QWERT-toetsenbord doe je dan toch gewoon shift + u + e ?

Bijdrager
    Theo7

aha. :innocent: :wink:

Bijdrager
    Maxime
    ”Theo7″

aha. :innocent: :wink:

Ja, ik weet ‘t. Ik kwam weer lekker blond uit de hoek.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Maxime”

Bij een QWERT-toetsenbord doe je dan toch gewoon shift + u + e ?

Als je [option] gebruikt in plaats van shift wel, ja;) Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat de precieze methode van sean2901 niet werkt op een QWERTY omdat er b.v. geen ^-toets ís.

Bijdrager
    Maxime
    ”Jakko

Als je [option] gebruikt in plaats van shift wel, ja;) Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat de precieze methode van sean2901 niet werkt op een QWERTY omdat er b.v. geen ^-toets ís.

Shift 6 = ^ , ik heb ook een QWERTY
    (En nu wel écht shift en niet alt/option)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Iets beter lezen, Maxime;) Op een QWERTY-toetsenbord zit de ^ wel, via [shift]6 zoals je ook zegt, maar een (Franse) AZERTY heeft een aparte ^-toets rechts naast de P. Zie b.v. http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Azerty_fr.svg

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.