12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    error

HELP! Hoe krijg ik weggegooide bestanden weer terug?

Net een vriendin aan de telefoon: ze heeft waarschijnlijk – zonder het door te hebben – een hele projectmap in de prullenmand geplaatst en deze vervolgens leeg gemaakt. Inclusief een had vol grafieken. Geen backup.

Niet handig. Wat nu?

Bestaat er nog software om de boel te retour te toveren?

Nortoin Utilities (staat niet op haar Mac)? DiskWarrior? DataResque?

Ik heb hier in het verleden ooit wel eens Norton voor gebruikt… maar werkt dit met huidige versies binnen Panther nog steeds? Ik heb wel direct het verzoek gedaan niets meer op die harde schijf te schrijven.

Alle tips welkom.

Bijdrager
    Jordan_D

Wat is het toch mensen de laatste tijd met weggooien van bestanden die je niet weg wilt hebben.

Maar ok. ik zou zeggen pull the plug zet die computer uit. Zodat de computer geen directorie kan overschrijven. Probeer met een Norton CD op te starten.
    En probeer Unerase. En wees blij als dat werkt.
    Of probeer die computer via firewire te mounten en probeer Unerase. Klinkt ook goed als optie. Verder lees de rest van de mogelijkheden. Wat je van mede maccers gaat krijgen.

Bijdrager
    JeePee

Alsjeblieft geen Unerase van Norton gebruiken!!! Dit zullen meerdere mensen beamen! De kans dat Unerase iets terug kan halen valt zwaar tegen! Ik heb er de laatste tijd opvallend veel over gelezen.

Maar inderdaad wel de Mac zo snel mogelijk uitzetten en het liefst vanaf een andere partitie opstarten of de bewuste Mac in Target mode opstarten en dan via een andere Mac via Firewire benaderen en dan met Data Rescue scannen. Hoe langer je je Mac blijft gebruiken, hoe groter de kans dat de bewuste zaken overschreven worden en nu bij Unix is die kans een stuk groter en kunnen fabrikanten niets meer verzekeren. In principe is er dus geen software die de boel terug kan halen, na het gedelete te hebben. Toch is er nog een beetje hoop…

Download de demo van Data Rescue via deze site en kijk of Data Rescue iets kan vinden. Als dat kan, dan weet je dat het programma de boel terug kan halen.

Voor een succesverhaal: zie dit draadje wat exact over hetzelfde gaat en met Data Rescue goed resultaat opleverde!
    Awi / Andre haalde zelfs 9 GB helemaal intact terug met Data Rescue na het weggegooid te hebben…:D

Bijdrager
    Jordan_D

Ok ik zat dus bijna goed. Op Unerase na :wink:

Bijdrager
    error

Data Rescue dus. Ben benieuwd naar de resultaten…

Bijdrager
    JeePee
    ”Jordan_D”

Ok ik zat dus bijna goed. Op Unerase na :wink:

Ach ja, tot voor kort raadde ik het ook aan, maar sinds de negatieve berichten niet meer…:)

quote=”ee”]Ik heb wel direct het verzoek gedaan niets meer op die harde schijf te schrijven.[/quote]

Alleen schrijven is op zich wel iets, maar in de praktijk te weinig. Programma’s starten en de Mac gebruiken kan al fataal zijn. Ik las gisteren iets, waarin stond dat iedere keer bij het openen van files etc. de file gekopieerd wordt. Hierdoor verdwijnt de fragmentatie, ik meen dat dit op MacFreak was. Je raadt al wat de consequentie is voor vrijgegeven ruimte…:?

Ben benieuwd of ze het terug kan halen. Mac dus als het kan uitlaten en dan met de T ingedrukt opstarten en vanaf een andere Mac via Firewire met Data Rescue benaderen of vanaf een andere partitie opstarten en dan met Data Rescue benaderen. Mocht ze wel een 2de partitie hebben, maar hier staat geen systeem op, dan kun je die er natuurlijk met de InstallatieCD’s opzetten, mits er genoeg ruimte is. Daarna Data Rescue vanaf die partititie gebruiken en hopen…….:D

Bijdrager
    awi

Ik zal het ook nog effe beamen: Norton sucks op OSX!!!!

Datarescue Rules !!!

Bijdrager
    error

Data Resque bleek geen uitkomst… dus kan ze een aantal bestanden opnieuw maken.

Dank voor de tips.

Bijdrager
    awi
    ”ee”

Data Resque bleek geen uitkomst..

Ook bij de meest uitgebreide (thorough en content) scans??

Andre

Bijdrager
    JeePee
    ”ee”

Data Resque bleek geen uitkomst… dus kan ze een aantal bestanden opnieuw maken.

Dank voor de tips.

Balen, dan was ze toch nog te laat…:oops:

Mocht ze vaker per ongeluk iets weggooien, zie dan dit artikel: Zonder zorgen je prullenmand legen!:D

Bijdrager
    stijnbokhove

Werkt data rescue ook voor bestanden die via command line zijn weggegooid? :?

Bijdrager
    JeePee

Geen flauw idee, hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans ze terug te krijgen. Ik zou zeggen: probeer de demo.:D

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.