3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Soreal

Help: hoe exporteer ik een hoge kwaliteit video vanuit FCP?

Hi,

Momenteel heb ik een videoproject af in fcp. Nu wil ik hier graag 2 bestanden van maken en ik weet niet hoe ik dit het beste kan doen om de beste kwaliteit eruit te halen. De huidige projectsettings zijn:

frame size: 1440×1080
    Vid rate: 25 fps
    Compressor: HDV 1080i50
    Aud rate: 48,0 KHz
    Aud format: 32-bit floating point
    Ik werk met versie 7.0.3 van fcp

De video bestaat uit enkele animaties (mov ge├»mporteerd), gemonteerde teksten (deze zijn in fcp gemaakt en ‘vliegen’ het beeld in en ook weer uit) en afbeeldingen welke ik in motion (van fcp) ook laat bewegen, bijvoorbeeld ronddraaien of ook in en uit beeld ‘vliegen’.

De bedoeling is dat de video geschikt wordt gemaakt voor internet (Youtube en vimeo bijvoorbeeld). Daarnaast wordt de video afgespeeld op een televisiescherm via een mac book pro. Mijn vraag is: hoe maak ik deze 2 bestanden en met welke settings… ik kom er niet uit helaas.

Hoor graag jullie reactie!

Bijdrager
    Soreal

Is er iemand die mij uit de brand kan helpen?:-) Ik hoor het graag, want de video is op korte termijn al nodig.

Bijdrager
    Demon Hunter

Gewoon een Same Settings export doen vanuit FCP, of een ProRes exporteren. Deze master gebruik je om andere formaten van te maken. Daar kan je Compressor voor gebruiken, of bijv MPEGStreamclip of Adobe Media Encoder. In Compressor heb ik een H.264 preset aangemaakt voor Vimeo. 8Mb CBR, AAC 44.1khz, 320 kbps. Dit is wat Vimeo graag aangeleverd wilt krijgen. Werkt natuurlijk ook gewoon voor YouTube.

De Same Setting export of ProRes master kan je het best gebruiken om van de MBP te draaien.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.