3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    occo

Help HD wil niet mounten

Wie kan me helpen. Ik heb een mac mini die met ethernet kabel is verbonden met een router (experia box), aan deze mini heb ik 2 externe HD’s verbonden (met usb) 1 x Lacie en 1 x Freecom beide in fat 32.
    De bedoeling is dat ik met mijn MBP draadloos verbinding maak met de externe mini en dus ook de externe HD zodat ik de externe HD kan gebruiken als opslag voor foto’s en muziek.

Ik krijg deze hd maar niet gemount, sterker nog ik krijg ze niet eens te zien in de finder, beide macs staan op “gedeeld”, ik heb de cahes al geleegd, en ik kan wel de harde schijf van beide macs zien en bekijken, maar dus de Externe HD dus niet.
    Ook heb ik al gekeken of ik onder de “ga” knop door het invoeren van “/volume” de externe HD kan zien maar tevergeefs!

Ik zeg een kratje bier/ flesje wijn die de oplossing weet! ;-)))))

Bijdrager
    roelpol

Staan de externe HD’s van de Mac Mini wel op gedeeld? Om dit te doen ga je naar systeemvoorkeuren > delen > bestandsdeling en voeg je daar de externe HD’s toe aan het lijstje.
    Wanneer deze HD’s op gedeeld zouden staan zou je volgens mij eerst connectie moeten maken met de mini waarop dan de externe HD’s verschijnen.

Bijdrager
    arri

meer algemene oplossing is de volgende:

in SystemPrefs > Sharing Opties aanklikken, en SMB sharing activeren (+password invoeren)

dan, op de remote MAC, in het ⌘+K menu in plaats van
    [code:1:17c15801a7]asf://computernaam.local[/code:1:17c15801a7]
    het volgende typen:
    [code:1:17c15801a7]cifs://computernaam.local[/code:1:17c15801a7]

dan verschijnen ook alle FAT16 en FAT32 mounts geshared…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.