10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    sturb

Help, harde schijf kapot

Hoi,

in een keer stopt mijn imac ermee, en reageerd hij helemaal nergens meer op.

Op nieuw opstarten resulteert in de map/met/vraagteken……
    als ik met de installatie cd op start krijg ik in het schijfhulpprogramma geen harde schijf te zien, wel mijn WD/externe schijf.. gelukkig maar, want dat is mijn time machine backup.

Wat kan ik nu het beste doen om zo snel mogelijk weer aan de gang te kunnen? want dinsdag heb ik een belangrijke presentatie?

Bijdrager
    MacBoot

balen
    ergens een nieuwe harde schijf vandaan toveren, inbouwen en backup terug plaatsen:wink:

Bijdrager
    sturb

jammer is wel dat het een imac is. dus even de harde schijferuit halen zit er niet in.
    En morgenis het maandag, dus ze zijn pas om 1300 open anders had ik hem gewoon in de ochtend kunnen omruilen.

ik neem aan dat ze toch gewoon omgeruild worden…….. niet dat ik hem dadelijk echt heel lang kwijt ben… hoop ik niet in ieder geval.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    sturb

die search had ik ook al gedaan. Alle opties die er gegeven worden, heb ik reeds geprobeerd: installatie, PRAM-reset, via firewire opstarten van de WD….. startup+C

Kijken in het schijfhulp programma resulteert in het weergeven van de dvd-speler en de firewire disk, maar geen interne harde schijf….

heb hem net ingepakt, morgen maar even naar het service centre maastricht/sittard.

Bijdrager
    sven-

Wat kunnen die moderators toch af en toe verstandig / volwassen reageren :sealed:

Bijdrager
    sturb

tja

Bijdrager
    Ian83

ik neem aan dat ze toch gewoon omgeruild worden…….. niet dat ik hem dadelijk echt heel lang kwijt ben… hoop ik niet in ieder geval.

Ben bang van niet: het is geen DOA dus wordt de machine niet omgeruild. Misschien heb je een back-up systeem waar je op kunt werken?

Bijdrager
    sturb

geregeld…. van ochtend even bij AM-bridge in Sittard langs geweest. En hebben terplekke een nieuwe harde schijf ingebouwd. Nu nog “even” de time machine terug zetten en we kunnen weer vlammen.

Top service daarzo bij am-bridge!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.