6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    pieterb

Help! Geen toegang tot beheerder rechten meer met OSX 10.4.9

Na installatie van Mac OS X, update patch 10.4.9 en installatie van het tooltje useradd van Tracy Snell voor Mac OSX zijn nu al mijn accounts die beheerderrechten hebben ineens van het type: standaard. Ik heb dus nu geen enkele mogelijkheid om beheerder van mijn eigen machine te zijn. Waarschijnlijk heeft het tooltje useradd het probleem veroorzaakt, maar wellicht is het ook een combinatie van factoren.

Ik heb het volgende geprobeerd:

Systeemvoorkeuren > Accounts werkt niet want vereist system.preferences.accounts rechten, die ik niet meer heb.

Netinfo-beheer (Netinfo manager). Ik krijg het er niet mee voor elkaar. De opties “Wijzig rootwachtwoord” en “Schakel rootgebruiker in” zijn disabled.

AppleJack werkt niet want vereist system.install.root.user rechten, die ik niet meer heb.

Sudo werkt helaas ook niet

[code:1:769ab770a2]$sudo -u root sh
    Password:
    Sorry, try again.
    Password:
    Sorry, try again.
    Password:
    userx is not in the sudoers file. This incident will be reported.
    [/code:1:769ab770a2]

Opstarten met Mac Install CD en op zoek naar een ‘reset password’ knop daar werkt ook niet, want vereist system.privilege.admin.

Heeft iemand nog ideeen? Ik zou het liefst niet het hele systeem opnieuw moeten installeren maar op een of andere manier toch mijn toegangsrechten terugkrijgen. Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    pieterb

Voor de volledigheid. Ik heb een 2Ghz Intel Core Duo iMac, met dus Mac OS X versie 10.4.9.

Bijdrager
    heroicnonsense

Heb je Schijfhulpprogramma al gedraaid?

Bijdrager
    spacefreek

Ik heb hetzelfde probleem 3 dagen terug ondervonden, zie hier mijn draadje: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=98098&postdays=0&postorder=asc&start=15, ik heb helaas mijn gehele OS opnieuw moeten installeren nadat ik al mijn bestanden had gerecoverd via de root account. Ik heb via de installatie CD een nieuw wachtwoord aan de root account gegeven zodat ik hiermee kon inloggen voor mijn files, daarna heb ik dus mijn OS opnieuw geinstalleerd. Ik hoop dat er een andere optie voor jou is (ik zou het verder ook niet werten) voor mij was deze er echter niet, ik heb overigens nog niet mijn software naar 10.4.9 ge-update…

Succes

Bijdrager
    spacefreek

en?

Bijdrager
    spacefreek

en?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.