10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmortsel

Help forum Nokia

Hallo,

Ik ben op zoek naar degelijk helpforum voor Nokia. Gelet op de hoge kwaliteit van dit forum hoop ik dat iemand mij een goed adres kan geven. Heb zelf al aan het googelen geweest, maar vond geen bevredigend antwoord.

Bijdrager
    Yaris

Welke vraag heb je en over welk model ? Als je gericht zoekt of op dit forum een precieze vraag stelt heb je misschien meer kans om snel een oplossing voor je probleem te vinden.

Bijdrager
    Macmortsel

Ik wil dit forum niet misbruiken omdat het geen Apple gerelateerd onderwerp is. Maar goed, ik zal het probleem in het kort uitleggen : Mijn dochter heeft na lang sparen een Nokia 6131 gekocht, en sinds gisteren heeft ze een SD card ingestoken van 1 GB om haar MP3 (die ingebouwd is in de GSM) te kunnen gebruiken. De kaart werkt, want ze kan sinds gisteren meer dan 5000 foto’s maken met haar GSM. Helaas vinden wij niks terug voor de MP3 speler, en vinden wij geen oplossing om toch die MP3 te laten spelen. We vinden ook geen instellingen die we kunnen veranderen.
    Heeft al iemand dit soortgelijk probleem gehad ?

Nogmaals excus omdat dit geen Apple probleem is, maar misschien is er toch iemand die ons een oplossing kan bieden.

Bijdrager
    Napsju

Je zit hier ook goed hoor. In ieder geval in het juiste subforum. Heel veel gebruikers van dit forum hebben ook een Nokia.;) Ik zelfs drie dus misschien kan ik je ook wel helpen. Niet patserig bedoelt, in tegendeel. Velen hier hebben namelijk ook 5+ Macs in huis. 8)

/Edit: Ah, hier is je probleem al. Mooi, dat ga ik even voor je uitzoeken.

Ik neem aan dat je Mac ingebouwde bluetooth-ondersteuning biedt. Dit is namelijk de makkelijkste manier om de telefoon te voorzien van de nodige muziek. Helaas is dit wel een tijdrovend klusje aangezien Bluetooth niet supersnel is.

Even uit mijn hoofd:

Om te beginnen: Maak ergens op je desktop van je Mac een map aan met daarin een aantal MP3 bestanden.

Zet Bluetooth op de telefoon aan en zorg er voor dat de telefoon op de juiste manier ge'paired‘ is met de Mac.

Open nu het programma Bluetooth File Exchange, te vinden in je Utilities map van de Applications op je Mac. Kies de telefoon en een scherm als dit zal tevoorschijn komen:

Een beter plaatje dan deze kon ik helaas niet vinden.

Hier moet ergens een map staan in de richting van ‘media’ of ‘music’ ofzo. Is deze er niet, maak deze dan zelf aan.

Sleep om te testen eerst eens 1 muziekbestand hier heen, de Bluetooth File Exchange zal nu het muziekbestand kopieren op de telefoon.

Als het goed is moet het bestand nu zichtbaar en afspeelbaar zijn via de Gallerij van de telefoon.

SUCCES!

Bijdrager
    Napsju

Gelukt?

Bijdrager
    Milottegirl

Even een tip voor iedereen: dit werkt niet alleen met Nokia’s maar ook met Sony Ericsons.

Bijdrager
    Macmortsel

ik denk dat het probleem ergens anders ligt….GSM-kaart leest wel een aantal dingen, doch blijkbaar is er iets mis met het geheugen voor de mp3 speler. Als het synchronisatieprogramma wordt opgezet, krijgen we te lezen, dat er 9 mb voorzien is voor de telefoon, maar we kunnen niks zien voor de mp3 speler….
    Het moet ergens in de instellingen liggen van het telefoontoestel…..Ofwel moeten wij het beschikbaar geheugen van de foto’s verkleinen, in de hoop dat er geheugen vrij komt voor de mp3 speler, maar waar kunnen we dat ergens doen ?

C.

Bijdrager
    Napsju

Die 9MB is inderdaad het interne geheugen van de telefoon. In de gallerij kun je echter kiezen voor de bron. Hier kun je ook kiezen voor je GB kaart.

Zie het als een eerste deel voor de telefoon zelf, het tweede deel (de memorykaart) voor opslag van (grotere) data.

Bijdrager
    Macmortsel

Hoi, het schijnt te lukken, het woordje “galerij” heeft ons een stap verder gezet. Volgende obstakel dat we nu aan het proberen te overwinnen zijn is de volgende : blijkbaar moet ze haar mp3 liedjes eerst op de telefoon plaatsen, om het daarna te verplaatsen naar de ruimte voor de MP3. Helaas is de ruimte voor de telefoon slechts 9 MB, en kan zij telkens maar voor een totaal van 9 MB kopieren. Of is er een snellere manier, of moet zij haar MP3 songs in een ander formaat zetten ?

Een dankbare vader

Bijdrager
    Macmortsel

Dit draadje mag dicht, we kunnen verder. Thx voor de tips …..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.