11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

[Help] Firefox & Safari

Hallo,

Ik ben bezig met mijn website http://www.artparadiso.com
    Alleen ik kom tegen een probleempje.

Mijn website ziet er mooi uit in Safari.
    Alleen in Firefox ziet er gewoon totaal weg niet uit.

De achtergrondkleur heeft een hele andere kleur dan wat ik had ingesteld.
    Als ik de achtergrond kleur naar Firefox de kleurwaarde zet, dan ziet er weer niet juist uit in Safari.

Weet iemand hoe ik dit nare probleem kan oplossen?

Alvast bedankt.

Voorbeeld
    Safari
    Firefox

Bijdrager
    computer space

Zit hier in:
    index_01.png
    index_02.png
    index_03.png
    PNG’s worden verkeerd weergegeven door Safari. GIF van maken, opnieuw de kleur meten en dan moet het gelijk zijn.
    Ik zie ook nog een typefout:

bacbackground-color: #400007;

Bijdrager
    iPod Jimmy

Dat is snel opgelost.

Inactief
    Anoniem

Inderdaad!
    Daar heb ik eigenlijk helemaal langs gekeken!
    Dankjewel Martiniman!

Overigens, heb ik nog een vraagje ik hier toch ben.

Mijn iFrame heeft in Internet Explorer op de PC een horizontale scrollbalk.
    Terwijl in Safari en Firefox dat niet zo is.

Wat wel weer een probleempje is Firefox en Safari is dat de iFrame in beide browsers de positie net iets anders is. Dat maakt het irritant.

Weet iemand ook hoe je een code doet dat de iFrame Transparant word?
    Want in de body van mijn CSS heb ik tot nu toe alleen de kleur zitten veranderen.

Bijdrager
    martijnG

@ Martiniman

Safari geeft de kleuren als enige browser zo’n beetje wel goed weer. Safari heeft namelijk een kleuren management en houd dus rekening met kleur profielen. ( Wel erg lastig trouwens ):)
    Ik denk dat er ook wel een mogelijkheid is om png’s zonder color management op te slaan.

Bijdrager
    martijnG

kan gemakkelijk met een div,

[code:1:e291aacfe2]
    css:
    <style type="text/css" media="screen">
    div#scroll {
    height: 200px;
    width: 200px;
    border: 1px solid #000;
    overflow: auto;
    }
    </style>

html:
    <div id="scroll">
    <h3>praesent luptatum</h3>
    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.</p>
    </div>
    [/code:1:e291aacfe2]

Bijdrager
    computer space
    ”martijnG”

@ Martiniman

Safari geeft de kleuren als enige browser zo’n beetje wel goed weer. Safari heeft namelijk een kleuren management en houd dus rekening met kleur profielen. ( Wel erg lastig trouwens ):)
    Ik denk dat er ook wel een mogelijkheid is om png’s zonder color management op te slaan.

Maar bij (10.3.9) mij heb ik zowel bij PNG’s met kleurprofielen als die zonder profielen afwijkingen. Van een bug is dus zeker wel sprake onder Panther (kom je ook op veel andere sites tegen trouwens). De Tiger-versie is wel iets constistenter naar ik verneem, maar die heb ik niet. Ook dacht ik dat voor websites sRGB eigenlijk wel als de facto standaard wordt beschouwd. Rekening houden met kleurprofielen is dan een nutteloze optie in Safari.

Bijdrager
    martijnG

met en zonder kleur profielen wijken zeer zeker af. Er is hier ergens op het forum ook iemand met een groene avatar die rood is in safari en groen in een andre browsers ( of anders om:) )

In photoshop heb je de keuze of je een welke kleur profiel je mee wil laten saven of niet. Proefondervindelijk wil ik hier nog wel me aan de slag. Ook ik ben in het verleden het kleur verschil tegen gekomen, maar de minimale bestandsgrote winst tov gif was toch te weinig om mij teveel te verdiepen in het png8 verhaal.

edit:
    In case you’re curious about differences between the Tiger and Panther versions of the engine, they mostly have to deal with frameworks that changed underneath WebKit. For example we have new faster image decoders on Tiger (that also handle PNGs correctly), so you’ll find that Tiger fixes some of the PNG gamma issues that will still exist on Panther. In addition the new decoders are incredibly fast and are now run on a separate thread on multi-processor machines on Tiger.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Je kan toch ook bijvoorbeeld de css voor firefox laten laden en de css voor safari apart. Verander je alleen die body tag in je css…

http://www.technorealm.co.uk/scripts/browserdetectcss.html

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”iPod

Je kan toch ook bijvoorbeeld de css voor firefox laten laden en de css voor safari apart. Verander je alleen die body tag in je css…

http://www.technorealm.co.uk/scripts/browserdetectcss.html

Tja alleen beetje dubbel werk dan.

Bijdrager
    Deskman

Voor kleurvariaties is het het beste om geen png te gebruiken, maar alles in hetzelfde format te houden. GIFjes of JPGtjes Zeker bij overloop in van een naar ander.

Bewaar plaatjes in sRGB 2.2 mét profiel dan zijn de kleurverschillen het kleinst.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.