5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    danielhoekman

HELP! Fatal error?!

Goedemorgen,

Heb de nieuwste Tiger op de Apple G4 350 en dat ging tot vanochtend altijd goed.

Nu zet ik de computer aan en krijg na het opstartscherm:
    Apr 23 08:44:02 Daniel-Hoekmans-computer named[223]: /private/etc/named.conf:4: open: /etc/rndc.key: file not found
    Apr 23 08:44:02 Daniel-Hoekmans-computer named[223]: loading configuration: file not found
    Apr 23 08:44:02 Daniel-Hoekmans-computer named[223]: exiting (due to fatal error)

en dit herhaalt zich op 1 schermpje 4x en daarna kan ik inloggen op Darwin en krijg ik gewoon de command line!

heeelllpp!!!! groetjes
    gelukkig heb ik ook nog een windows :):)

Bijdrager
    Petje

Heb je soms je thuismap verplaatst? en daarna weer teruggezet?

Bijdrager
    wilko

Ik denk niet dat dit veel met je thuismap te maken heeft. Heb je soms zitten knoeien in je Library en zo?

Bijdrager
    ateazz

en dat noem jij gelukkig……………

maareh misschien ff opstarten in single user (appel s) en dan een filecheck doen
    anders ff opstarten in safemodus (shift) kijken of het daar ook gebeurd, zoniet dan ligt het aan het gebruikers account.

succes

Bijdrager
    danielhoekman

bedankt voor de reacties!
    hielp allemaal niet, helaas.
    Opnieuw installeren van Mac OS X was de oplossing, maar nou vraag ik me toch af:

als er dus plotseling een bestandje uit mijn systeem kan verdwijnen (want ‘not found’, ik heb ‘m echt niet weg gemaakt), betekent dit dan het begin van het einde van mijn harde schijf?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.