2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    nickybbb

[Game error] Failed to initialise d3d11

Hallo,

Ik draai windows 7 via VMware (soort simulatie) op mijn iMac OSX, maar als ik de game Sniper Elite v2 wil starten krijg ik de error “failed to initialise d3d11”.

Directx 11, nieuwe videokaart drivers en visual C+= dinges zijn allemaal geinstalleerd.

Weet iemand een fix?

Bijdrager
    csteelooper

Je bent niet de enige met dit probleem. In dit draadje is iemand op Gamelux geconfronteerd met exact hetzelfde probleem. Hij verwijst door naar dit draadje bij VMWare zelf waarin men stelt dat DirectX 11 niet zou werken op VMWare. Het draadje bij VMWare is echter al wel 2 jaar oud, dus wat de actuele status is haal je er niet echt uit. Welke versie van VMWare Fusion gebruik je en heb je de VMWare Tools geïnstalleerd staan in je Guest (dus op de gevirtualiseerde Windows-machine)?

├üls je DirectX 11 al ├╝berhaupt een kans wil geven is het sowieso essentieel dat je de nieuwste versie van VMWare gebruikt; oudere versies hebben er sowieso vaker problemen mee, en dan vooral met Direct3D en DirectDraw. Dat zijn namelijk de grafische componenten binnen DirectX en de gevirtualiseerde grafische kaart van oudere VMWare-versies kunnen daar de nieuwste versie nog niet van gebruiken. Voorzover ik nu heb kunnen nagaan is DirectX 9.0c nog steeds de laatste versie van DirectX die officieel ondersteund wordt, en zelfs d├şe geeft nog behoorlijk wat issues bij de zwaardere games. Dus of je DirectX 11 succesvol aan de praat krijgt is voor mij denk ik wel duidelijk; het antwoord op die vraag lijkt vooralsnog een duidelijk Nee.

Nog een extra linkje ter referentie. Van dit verhaal zijn in jouw situatie met name pagina’s 5 en 6 interessant, maar voel je vrij om het helemaal te lezen als je wilt.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.