13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Steve Brooklyn

HELP! Externe HD (WD) leeg na Maverick update!

Hoe kan het dat na dat ik maverick heb geïnstalleerd dat hij mijn HD leeg oplevert?
    Weet iemand hoe ik deze bestanden allemaal weer terug kan krijgen?

Het gaat om een WD my book 2Tb.:(

HELP!

Bijdrager
    makasa

Heb je hem ook aan een andere computer gehangen om te kijken of die echt leeg is??

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Oh echt? En waarom dan? Wat zou er kunnen zijn dan?
    Hij geeft echt aan dat ie leeg is, en dat ie ook weer ‘MY Book’ heet.

Ben nu een scan aan het doen met Data Rescue III, maar dat duurt nog 12 uur?!?!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hoe kan het dat na dat ik maverick heb geïnstalleerd dat hij mijn HD leeg oplevert?

Dat kan eigenlijk alleen als je zelf daartoe opdracht gaf want de standaard installatie is altijd met behoud van data.

Ik heb ML ge-upgrade via de Mac app store naar Mavericks (op een externe drive want ik werk hoofdzakelijk nog met SL) zonder het minste probleem. In ieder geval staat alles er nog op.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Nu ik daar over na denk, hij vroeg na inloggen op mn gast account, toen ik uitwilde loggen, of ik mn account wilde verwijderen… wist ik veel dat ie mn HD ging legen?

Inactief
    Anoniem

Het verwijderen van een account is niet van invloed op de inhoud van een externe harddisk. Hang die schijf nu meer eerst is aan een andere PC/Mac om te checken of hij nu echt leeg is.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als een account wordt verwijderd ben je wel degelijk iets kwijt, je thuismap namelijk met daarin je documenten, films, muziek etc.

Maar omdat een Mac op zijn minst 1 account moet hebben (de beheerder) staat dat er nog op in de gebruikers map.
    Een gast account verwijderen is ook niet erg (en eigenlijk vrij normaal) als er ook nog een gebruiker account op staat met daarin je data.
    Ik vermoed dat je toch per ongeluk het account hebt verwijderd waar het gros van je data in stond.

Nu is dat niet erg als je een Time Machine backup hebt, want dan zet je met de Migratie-assistent je account en al je overige gegevens c.q. programma’s terug op de hd.

Bijdrager
    html-junky

Het gaat Steve alleen om de externe HD en dat heeft niks met OSX en/of gebruikersaccounts te maken.

De HD kan niet zomaar leeg zijn, er moet of opdracht toe zijn gegeven of al je gegevens staan er nog gewoon op alleen je ziet ze vanwege een bepaalde reden niet meer

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Daar heb je gelijk in. Maar even voor de duidelijkheid: de TS heeft Maverick geïnstalleerd maar hij zegt niet of dat op de interne drive is of de externe. Hij noemt de installatie in één adem met die externe drive. Als Maverick gewoon op de interne drive staat heeft de TS na de installatie zelf de externe gewist. Dat kan niet anders. Maar staat Maverick op de externe dan kan die alleen maar zijn verdere inhoud kwijt raken na een clean instal.

Bijdrager
    hokkie

Met schijfhulpprogramma kan je ook bekijken of er partities “grijs” weergeven? Moet je daarvoor een andere mac/pc hebben?

Om daar nu gelijk Data Rescue overheen te laten gaan, weet ik niet. Achterhaal eerst het probleem alvorens het probleem te “repareren”.

edit:

En vertel hoe je configuratie was/is. Had je de “Home” folder op de externe schijf staan? TM back-up gemaakt voordat je 10.9 ging installeren? Etc…

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Ik heb Maverick op mijn opstartschijf geïnstalleerd. Dat ging prima!
    Het gaat echt om mijn externe schijf.

Ik heb hem ook aan een andere pc gehangen, maar hij is echt leeg:(

Ook in schijfhulpprogramma geeft ie aan dat ie helemaal leeg is. Hij is ook hernoemd.
    Hij heeft ook gewoon weer MyBook. En niet zoals ik hem voorheen heb genoemd.

Data Rescue gaat vannacht de hele schijf scannen en hij is over 12 uurtjes klaar.
    Ik hoop dat ie wat vind, ik heb wel een back-up, maar niet van de laatste maand…!

Bijdrager
    k-the-ripper

Niet toevallig toevallig externe schijf NTFS ingedeeld en dat nu Mavericks roet in het eten gooit ?
    Zo ja dan misschien third party software bijwerken

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Data Rescue heeft het één en ander gevonden.
    Ik denk wel alles, maar heeft alles hernoemd.
    Dus alle bestanden zijn hun originele naam kwijt.
    Zijn ongeveer 2 miljoen bestanden. Van foto’s, mp3 en epssen, psd’s en meer…
    Maar ik ga eerst m’n laatste backup terug zetten:(

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.