4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Kathy

Help! Externe harde schijf werkt niet meer!

Hallo iedereen,

Mijn mac en externe harde schijf zijn ongeveer 4jaar oude, en alles werkte perfect tot deze avond.
    Als ik mijn externe harde schijf aansluit vind ik hem niet in mijn finder of op het bureaublad.
    Na enig opzoekwerk heb ik gelijkaardige problemen gevonden met oplossingen.
    Mijn geval is weer een beetje anders.

Bij schijfhulpprogramma staat mijn externe harde schijf wel, maar er wordt me vertelt dat ik mijn externe harde schijf moet herstellen.
    Ben ik mijn gegevens dan kwijt?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Rickje

Je kunt herstellen, of het werkt is een 2e.
    Als herstellen lukt, betekent dat niet dat je schijf ‘gemaakt’ is. Het houdt (er vanuit gaande dat je schijf defect is) hooguit in dat je schijf weer benaderbaar is vanuit de Finder. Op dat moment zal je dus snel je belangrijke data moeten veilig stellen op je interne of op een andere externe schijf.

Mocht herstellen niet werken, dan heb je nog geavanceerdere tools zoals Disk Warrior. Maar de kans wordt dan wel aanzienlijk groter dat je je data kwijt bent.

1 toverwoord: BACK UP!

Bijdrager
    BoniMacX

en dan is het nog maar de vraag of diskwarrior de boel kan herstellen, want het moet met enige regelmaat gebruikt worden, maar als er héél erg lang geen onderhoud is gedaan komt er een punt dat het moeite zal hebben om de boel nog te repareren.
    Topic over bij de buren: http://www.macfreak.nl/forums/topic/3/25653/beste-diskwarrior-warriors/0/

Bijdrager
    Kathy

Dit komt erop

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.