17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    michiel112

HELP! /etc/master.passwd: No such file or directory

Als ik de computer opstart krijg ik eerst de apple te zien maar vervolgens een zwart terminal scherm met deze boodschap erin. [code:1:31100ce2e0]/etc/master.passwd: No such file or directory[/code:1:31100ce2e0]
    wat moet ik doen?

Bijdrager
    TonE

Bijdrager
    michiel112

ik heb zelf deze ook net gevonden http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106908
    ik heb zelf niks gedaan ik weet ook niet wat er gebeurt is ik was zelf niet op de computer.
    Ik wil alleen even zeker weten als ik deze stappen doorloop dat ik al mijn bestanden nog heb?

Bijdrager
    TonE

Je bestanden heb je nog, tenminste als degene die /etc. folder heeft getrasht nog niet meer heeft weggegooid:evil:

Bijdrager
    michiel112

dan ga ik het nu proberen. Is mac os x opnieuw installeren ook een optie of ben je dan zoiezo je bestanden kwijt?

Bijdrager
    TonE
    ”michiel112″

dan ga ik het nu proberen. Is mac os x opnieuw installeren ook een optie of ben je dan zoiezo je bestanden kwijt?

Nee, als je voor install and archive kiest tenminste…

Bijdrager
    michiel112

wat bedoel je dat je hem gewoon kan herinstalleren en dat je dan al je bestanden nog hebt?

Bijdrager
    TonE

Je hebt 2 opties om te installeren.

Erase and install = alles kwijt
    Archive and install = je bestanden blijven bewaard

Bijdrager
    michiel112

ook je updates, programma’s, mails in mail enzo. dan denk ik dat ik dat doe want wanner ik de stappen volg op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106908en doe deze stap: Type: ln -s /private/etc etc krijg ik deze melding: syntax error nearenexpected taken ‘in’ of weet iemand wat ik nu misschien moet doen??

Bijdrager
    michiel112

bewaar je ook je mails in mail, photo’s in iPhoto en al je programma’s? als ik het opnieuw installeer moet ik dan ook alle andere programma’s zoals ichat, safari enz. installeren? of alleen os x is genoeg of kan je dit niet kiezen??

Bijdrager
    michiel112

Ik heb het nu net opnieuw geinstalleerd. Ik heb alles nog wel maar alleen al mijn mails zijn weg en dus ook mijn mail adresse. is er een mogelijkheid deze trug te halen? Ik heb ze echt wel nodig.

Bijdrager
    TonE

Als het goed is staat je mail in je gebruikersmap–> bibliotheek–> mail
    Kwestie van opnieuw importeren.

Bijdrager
    bhaenraets
    ”michiel112″

ook je updates, programma’s, mails in mail enzo. dan denk ik dat ik dat doe want wanner ik de stappen volg op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106908en doe deze stap: Type: ln -s /private/etc etc krijg ik deze melding: syntax error nearenexpected taken ‘in’ of weet iemand wat ik nu misschien moet doen??

Die foutmelding krijg je denk ik omdat je ‘in’ hebt getypt in plaats ‘ln’ (met een L dus, maar dan een kleine letter.) Het commando ln maakt een symbolic link aan, vandaar ln.

Bijdrager
    michiel112
    ”TonE”

Als het goed is staat je mail in je gebruikersmap–> bibliotheek–> mail
    Kwestie van opnieuw importeren.

Ja heb het net ook zelf gevonden bedankt.

”bhaenraets”

Die foutmelding krijg je denk ik omdat je ‘in’ hebt getypt in plaats ‘ln’ (met een L dus, maar dan een kleine letter.) Het commando ln maakt een symbolic link aan, vandaar ln.

bedankt helaas is het nu toch al te laat maar dan weet ik het in ieder geval al voor de volgende keer dus toch bedankt.

Bijdrager
    michiel112

nog een vraagje: ik ben alle email adressen van mail kwijt, ik bedoel dat als ik de eerste letter typ geen lijstje meer krijg met emailadressen. kan ik dit weer terug halen? ik heb ze nooit in adresboek opgeslagen. weet iemand waar ze staan?

Bijdrager
    bhaenraets

Ik zou even kijken of hier niet al een topic over bestaat, of anders een nieuw topic openen. (In die volgorde.) Je vraag komt in dit topic niet echt tot zijn recht.

Bijdrager
    michiel112

ok bedankt ik dacht er zelf ook net aan.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.