23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Djoo01

HELP: Diablo III loopt slecht op Mac

Gisteren heb ik na jaren wachten eindelijk Diablo 3 in het bezit. Ben er super blij mee.
    Helaas loopt het niet zo soepel op mijn macbook pro. Ik heb al op forums gekeken waar het aan ligt alleen daar staat het in het engels. Mijn engels is bar en bar slecht vooral als het over technische zaken gaat. Dus ik kom er niet uit.
    Vaak loopt hij slecht. Heel soms loopt het spel zoals het hoort te lopen. Maar dan opeens lijkt het wel alsof het in slow motion beweegt. Inmiddels ben ik level 8 maar ik ben het nu al zat. De gevechten zijn vreselijk.
    Ik heb alles al geprobeerd. Heb al mijn apps uitgeschakeld, mijn labtop re-start. De instellingen heb ik op minimaal gezet. En voor de zekerheid heb ik het spel opnieuw geïnstalleerd. Het mocht allemaal niet baten.

Herkent iemand dit of ben ik de enige ?

Mac OS X versie 10.6.8,

Modelnaam: MacBook Pro 2010
    Modelaanduiding: MacBookPro6,2
    Processornaam: Intel Core i7
    Processorsnelheid: 2,66 GHz
    Geheugen: 4 GB

Zal het aan mijn computer zelf liggen, zijn de systeemvereisten niet ok of ligt het ergens anders aan. Ik hoop het laatste.
    Kan iemand mij helpen ?

Bijdrager
    johnkeates

Je zou kunnen kijken of je met Activity Monitor (of Activiteitenweergave) een CPU-graph (of CPU grafiekweergavevenster) kan openen om te kijken of je computer het moeilijk heeft terwijl je speelt. Verder is de kans heel erg groot dat het puur aan je videokaart ligt. Spellen zijn daar nou eenmaal afhankelijk van, en de dikste i7 gaat je daar niet bij helpen, alleen een GPU die bij is kan doen wat er gedaan moet worden. Behalve als je een 15″ of 17″ MBP hebt met echte GPU zal je helaas maar naar alternatieven moeten gaan kijken. Heb je een A-nummer voor ons? Dan is het makkelijker om je computer te identificeren en zo te kijken hoe het met je videokaart zit.

Tip: leer engels, dan kan je met de rest van de internationale wereld mee doen!

Bijdrager
    Hostyle

Ik denk dat het niet aan je Mac ligt, maar aan de servers van Blizzard of je internetverbinding. Rechtsonder (aan het einde van je menubalk) staat een latencymeter. Als deze op rood staat kan je spel haperen of lag optreden (je kunt wel rondlopen, maar niks werkt).

Op mijn oudere iMac kan ik namelijk D3 met volle peut spelen. Jouw MBP is nieuwer en sneller, dat zou het niet mogen zijn.

Bijdrager
    Djoo01

Bedankt voor uw reactie.
    Ik zal vandaag of morgen kijken of mijn cpu het moeilijk heeft terwijl ik aan het spelen ben.
    Met het A-nummer bedoel je het serienummer ?

W8012FGHAGW

wat betreft uw tip, ik moet inderdaad mijn engels op niveau brengen.

Nogmaals hartelijk dank voor uw reactie

Bijdrager
    Djoo01

@ hostyle:
    Was in mijn eentje bezig met het verhaal zelf. Die latencymeter had ik al ontdekt. Ik zag hem regelmatig van groen naar oranje gaan. Ook als het balkje groen was bleef hij raar doen.
    20 mbps moet toch wel genoeg zijn om te gamen ? Maar ik heb idd last van lag qua beeld en geluid.
    Wat betreft de servers van blizzard had ik al het een en ander meegekregen. Echt heel bout dit…. heb je em liggen kan je niet spelen

Bijdrager
    Djoo01

@Johnkeates:

Ik heb net Activiteitenweergave gecheckt.

% gebruiker schommelt tussen de 4 en de 15 in
    % systeem schommelt tussen de 3 en 5
    % inactief schommelt tussen de 91 en 92

Bij een met veel enemies heb schommelt het tussen de
    gebruiker 13 & 16 %
    systeem tussen 10 % & 14 %
    inactief tussen 73% & 78%

of zijn dit niet de gegevens waar je op zit te wachten ???

Bijdrager
    johnkeates

Helaas is de verbinding die je afneemt bij je internetprovider geen indicatie voor de snelheid. Snelheid is iets anders dan bandbreedte. Zie internet als een vrachtwagen: je hebt inhoud (dus hoeveel er mee vervoerd kan worden per keer) en snelheid (hoe snel je van A naar B kan, waarbij A jouw computer is en B datgene is wat je wil bereiken, bijv. een website, of een server van blizzard). 20Mbit betekent dat je in theorie 20Mbit van A naar B zou moeten kunnen krijgen, maar het zegt niks over hoe snel je heen en weer kan. Die snelheid is het aantal miliseconden heen en terug. (Of alleen maar heen) Stel dat je er bijv. 20ms over doet om iets te bereiken, dan is dat best snel. Maar ga je richting de 400ms dan wordt het al lastig om iets snel te doen, en zit je over de 1000ms dan is er gewoon overal vertraging om het zo te zeggen. Het probleem is namelijk dat informatie (in dit geval Diablo 3) voor alle spelers gelijk moet zijn. Dus als jij ergens heen loopt, moet de server van blizzard dat ook weten. Jij zegt dus: 1 stap vooruit! Dan gaat dat ook door naar blizzard, en die meldt dan terug dat het binnen kwam en dan kan je verder. In de praktijk gaat dat zo snel dat je het niet merkt, maar als je dus een lange wachttijd hebt om dat de verbinding niet snel is (latency = vertraging), dan moet je spel steeds wachten.

Maar in jouw geval is dat niet zo, de vertraging die je meldt is graphics gerelateerd om dat je zegt dat het vooral bij gevechten ook traag is. Dat zou betekenen dat als er opeens meer berekeningen en graphics berekeningen worden gemaakt, alles trager gaat.

Bijdrager
    LighScan

Heel simpel om te testen: zet de graphics eens lager…

Verder is zo’n standaard ingebouwd Intel-kaartje nu niet het van het, ondanks de lage min.reqs voor Diablo III.

Bijdrager
    Rickje

Ik ben ook bang dat je gewoon pech hebt en dat het een probleem is van de overbelasting van de Diablo III servers.

Bijdrager
    rdesign

Hij zegt toch dat hij Single Player speelt, dan kan het toch niet aan Blizzard’s servers liggen? Of zeg ik nou iets stoms? (Ben totaal niet bekend met Diablo games )

Ik heb exact dezelfde MBP, en daarmee ging gamen ook echt kut. Hij had al moeite met Dirt 2 op lage resolutie. Ik heb er nu een SSD in gedaan en hij gaat nu al een heel stuk beter. Helaas zijn die dingen redelijk prijzig.

Ik zou inderdaad eerst eens naar de graphics instellingen van Diablo 3 kijken. Ik denk dat je resolutie standaard op 1440×900 of 1680×1050 staat, probeer die eens wat lager te zetten.

Bijdrager
    Hostyle

Niet dom, maar helaas niet meer juist. Blizzard heeft de boel zo ingericht dat je hoe dan ook moet inloggen op hun servers om te spelen. Hetzelfde geld voor SC2. Heb je dus geen of een trage verbinding, dan speel je het spel niet of bagger.

Bijdrager
    Ostinato

Toch denk dat OT vooral last heeft gehad van de slechte start van Diablo bij Blizz. Hoe gaat het nu?

Bijdrager
    spywurm

Ben
    Benieuwd, heb mijn kopie zonet via de post aangekregen en zal het straks op mijn imac installeren en zal dan iets laten weten.

Greetz spywurm

Bijdrager
    GT1988

Hoi,

Ik heb (op dit moment nog) de nieuwste 21,5″ iMac. Met een quad core i5.
    Op de eerste dag dat hij uit was haperde hij aan alle kanten ongeachte welke settings en op een 55mbs lijn. Maar avonds werd het steeds beter en nu helemaal geen lag meer. Ligt echt aan de server denk ik.

P.s. gisteravond om 01:00 uitgespeeld op normal. Geniaal spel!

Bijdrager
    nickybbb

Ding 60!

Ik speel op een imac dec 2011 en loopt prima op iets lagere settings dan alles high high en super resolutie. Als ik echt alles op high zet en hoog zet en de beste resolutie loopt ie niet lekker op drukke momenten en dat kunnen we niet hebben:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb nergens last van … op een 2,4 GHz iMac uit het voorjaar van 2008 met deze instellingen:

voelt het spel niet langzaam aan — ja, ik haal geen 50 FPS of zo, maar wel genoeg om lekker te kunnen spelen, ook als er een berg monsters op het beeld lopen.

Bijdrager
    Djoo01

ik ga het ff proberen:)

gisteren rond een uur of 21:00 liep het weer zo soepel:)

Bijdrager
    Djoo01

Bijdrager
    Hostyle

Net liep het hier behoorlijk soepel, met uitzondering van een aantal keren wat lag.

Bijdrager
    Djoo01

bij mij net in het begin ff maar nu ben ik maar weer gekapt. Leek wel of hij ineens hele zware schoenen aan had.
    Wat zal het nou aan liggen

Bijdrager
    Dick de Roos

Geen idee, maar als een programma een tijd(je) goed loopt en daarna niet meer, kan het aan alles liggen, maar niet aan de computer lijkt mij.

Bijdrager
    Hostyle

De verbinding met server(s) lijkt mij nog steeds de boosdoener.

Bijdrager
    Djoo01

O ok ! haha ik word er ook knetter gek van !

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.