18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    blitzblum

Help! Data gewiste externe harde schijf terughalen! Werk weg van 15 jaar!

Ik heb mijn externe harde schrijf meegenomen in het vliegtuig. Eenmaal op bestemming, herkende mijn Mac de schijf niet meer. Nu geeft de reparatieafdeling van Mediamarkt aan dat er geen data meer op staat. Op de schijf stond 15 jaar creatief reclamewerk wat ik heb gemaakt. Het staat nergens anders en ik kan er niet meer aankomen omdat ik weg ben bij mijn oude werk en een nieuwe baan heb. Zonder dit werk kan ik nooit meer laten zien wat ik kan! Mediamarkt zegt dat het voor 2500 euro ergens te doen is, maar kan iemand anders me ajb helpen? Is een gewiste schijf te herstellen? Mag iets kosten, maar lang niet zo veel als genoemde bedrag.

Hoop dat iemand me kan helpen?

Dank!

Robin Blitzblum

Bijdrager
    Macosxachist

Vijftien jaar creatief werk, en het is lang geen 2500 euro waard? Of zelfs maar de kosten van een backupschijf? OK, dan…

Probeer het maar eens met Disk Drill.

Inactief
    Anoniem

Geen idee wat het kost. Als het ze niet lukt hoef je in ieder geval niets te betalen.

http://www.datarecoverynederland.nl/

Bijdrager
    jorndekoning

Dataresque 3.4 en anders http://datarecovery.nl/ of http://www.datarecoverynederland.nl/

Zij beginnen bij 700 en eindigen bij 1600 allemaal ex btw.

Met Datarescue 3.4 kun je kiezen voor deleted items. Die heb je nodig.

Succes!

Bijdrager
    bzguy

Uiteraard gigantisch stom dat je geen backup hebt (zeker van 14 jaar werk !!!)

Soit, DataRescue 3 zou je moeten kunnen helpen, heb er toch erg goede ervaringen mee:)

Wellicht is je schijf gewist door magnetisch veld op luchthaven (scanner o.i.d);)

Bijdrager
    Oppie

Zo bijzonder zal die 15 jaar creatief werk van een putjesschepper ook weer niet zijn, toch?:sarcastic:

Bijdrager
    stavos

:grin: Heel scherp!!

Moderator
    Mac Daddy

Misschien ben je met ruzie bij je oude werk weg gegaan. Zo niet. Dan kan je toch alsnog een keer daar langs gaan om wat oude projecten te verzamelen?

Maar goed. Na 1 vlucht is de data weg? Dan lijkt het mij sterk dat de schijf gewist is, maar dat ie door transport kapot is gegaan. Mocht het niet via recovery software kunnen, dan zou je een bedrijf kunnen zoeken dat de werkelijke schijf op zich kan bekijken en proberen te repareren.

Maar ik neem aan dat je nu wel een les hebt geleerd.

Bijdrager
    Afroman

Wellicht is je schijf gewist door magnetisch veld op luchthaven (scanner o.i.d)

Dat is echt zoooo bullshit.

Bijdrager
    blitzblum

Dank allemaal! Ik ga toch maar naar data recovery. Ik ben wel een creatieve putjeschepper hoor!

Bijdrager
    bzguy

@ Afroman : geef me gerust je harde schijf eens mee:)

Werk al 20 jaar in luchtvaart-IT, heb al sterker gezien dan dat;)

Bijdrager
    Oppie

Hmm, mijn electro-meuk gaat wekelijks (en er waren ook jaren dat je moet lezen: ‘dagelijks’) een aantal keren door allerhande scanners, en dat al een jaartje of 25, en nog nooit iets negatiefs gemerkt.

Dus ik ga mee met Afroman.

Bijdrager
    David

**bericht verwijderd**

nou ja zeg, ik had idd niet gezien dat deze van 2011 was. Ik zag hm voorbij komen en wilde deze arme stakker adviseren, wordt meteen aangevallen en uitgemaakt voor spam.

Bijdrager
    TheBigZ

Bericht aan Night of andere mods: die David hierboven is ontegenzeggelijk een spammer.

Bijdrager
    McPim

..en niet zo’n hele slimme want blijkbaar denkt hij dat blitzblum al zeven jaar zit te wachten op deze gouden tip.

😂😂🙄

Bijdrager
    McPim

David op 2 februari 2019 om 08:22
    **bericht verwijderd**

nou ja zeg, ik had idd niet gezien dat deze van 2011 was. Ik zag hm voorbij komen en wilde deze arme stakker adviseren, wordt meteen aangevallen en uitgemaakt voor spam.

Als je hier een account aanmaakt en je eerste bericht is het adverteren van een bedrijf dan heb je de schijn tegen ja. Dat de schrijver van het blog van dat bedrijf ook David heet is uiteraard puur toeval… Maar welkom hoor 😊👍🏻.

Bijdrager
    David

Wat een onzin 😂

Bijdrager
    TheBigZ

Ook lutsers zijn welkom op OMT, dus welkom!:-)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.