15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    tomtom77

Help, computer doet niks meer!

Hallo, de Mac van mijn vriendin doet niks meer als ik hem aan wil zetten. Hij is verhuisd en toen ik deze had aangeslotenn met een stekkerbak ging er een stop uit. Deze heb ik vervangen en vervolgens probeerde ik weer de Mac aan te zetten maar… niks. Ik heb al een ander stopcontact geprobeerd en ook zonder stekkerbak dus dat is het niet.
    Ik ben niet handig met hardware en weet niet zo goed hoe dit te fixen. Iemand tips? Of een goedkoop adres in de omgeving Nijmegen?

Bijdrager
    Hansi2124

Ziet het snoer er nog goed uit? Rook je een brandlucht bij de Mac toen de stop eruit ging? En was dat maar 1-malig dat de stop eruit vloog?
    Ik neem aan dat het een desktop Mac is; bij een laptop zou je het dan nog gewoon op de batterij kunnen proberen natuurlijk.

Bijdrager
    tomtom77

Geen brandlucht en alle stekkers zitten er goed in. De monitor en de speakers die ook op die stekkerbak zaten doen het nog wel. De stop is er ook maar een keer uitgevlogen.
    Denk je dat het iets eenvoudigs is, m.a.w. een zekering o.i.d.? Of moet ik alvast gaan huilen?

Bijdrager
    Hansi2124

Wat voor Mac is het en hoe oud?

Bijdrager
    tomtom77

Tis een G4, weet niet hoe oud ie is helaas.
    zo ziet ie eruit:
    http://karen123.bucoweb.be/LEADER/APPEL%20POWER%20MAC%20G4-1.jpg
    Alleen heeft die van mij vier gaten onder.

Bijdrager
    Hansi2124

Het is een laptop. Dus toch….
    Werkt hij nog gewoon op de batterij dan? (Zoals ik eerder vroeg…)

Bijdrager
    Hansi2124

Hé, wat raar, nu zie ik weer een desktop…..

Bijdrager
    tomtom77

nee, er was wat mis met de link, heb het aangepast. Tis dus een desktop.

Bijdrager
    Lauwrence

Denkelijk lost de volgende info het probleem op:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=95037

Bijdrager
    tomtom77

thanks, ga het eens proberen. Dit wordt de eerste keer dat ik iets met hardware ga doen, is het te doen voor een leek?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zie dat er een duidelijke (Engelse) uitleg bij staat, dus dat moet wel lukken dacht ik zo…. Succes!

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb ooit iets soortgelijk gehad met een oude clamshell G4 iBook… Daar was een een zekering gesprongen in de computer, ook nadat ik ‘m op een defect stopcontact had aangesloten. Hoop echter dat je het kan oplossen met de Applewebsiteuitleg.

Bijdrager
    tomtom77

Heb het gister geprobeerd maar het is helaas niet gellukt. Ik denk dat ik dan maar naar een winkel in de buurt ga ofzo… balen

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat is zeker balen. Dan moet je maar even kijken of de kosten gaan opwegen in dit geval, want je bent al gauw minimaal Eur 30 kwijt aan onderzoekskosten alleen al.

Bijdrager
    geluk

Misschien staat hier nog iets nuttigs voor je bij.
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1979010#1979010

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.