6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    raoul.one

HELP!: Click-wheel werkt niet! (ipod photo, 4e gen)

Beste mensen,

Ik heb een 30GB iPod Photo (4e generatie) al een paar jaar in mijn bezit. Bijna nooit problemen mee gehad, op een paar kleine dingetjes na die ook via hulp op dit forum opgelost waren.
    Nu zit ik met een probleem en vraag er eerst hiernaar voordat ik hem opstuur naar Apple/ipodrepair/whatever.

Het probleem zit bij mijn click-wheel.
    Als ik op ‘menu’ druk dan skipt hij een track verder, druk ik op ‘play/pause’ dan skipt hij een track terug. Nu doet tie ook heel raar als ik op het middelste ‘enter’ knop druk, tijdens het spelen moet hij normaal gesproken album-cover/waardering aangeven maar dat doet hij nu heel afwisselend wel/niet.

Als ik me ipod reset, dan werkt de click-wheel en knoppen drie minuten zoals het hoort. Maar daarna gaat het weer helemaal mis.
    Mijn gedachte is dat het soort van vies is onder de click-wheel, maar omdat hij na het resetten soms goed werkt kan het ook de software zijn.

Wie heeft er wel eens hetzelfde probleem gehad en/of weet hoe ik dit kan oplossen?

Ik sta op het punt om mijn ipod terug naar fabrieksinstellingen te brengen, maar wil dit voorkomen zodat ik mijn 30GB muziek niet kwijtraakt.
    (jaja, ik kan het eerst overzetten op de computer en dan weer terugzetten maar mijn lappie heeft niet meer zoveel ruimte + ik wil hem z.s.m weer goed laten werken)

Hopelijk kan iemand me helpen?

Gegroet,

raoul.one

Bijdrager
    DarkRaverNL

Mijn broer had een stukje (afgebroken) plastic tussen ze clickwheel zitten, daardoor ging hij ook raar doen en niet meer werken, hij had hem open gemaakt en uitmekaar gehaalt en het plastic eruit en nu doetie het gewoon weer, mischien zit er bij jou ook wel zoiets tussen:)

Bijdrager
    raoul.one
    ”DarkRaverNL”

Mijn broer had een stukje (afgebroken) plastic tussen ze clickwheel zitten, daardoor ging hij ook raar doen en niet meer werken, hij had hem open gemaakt en uitmekaar gehaalt en het plastic eruit en nu doetie het gewoon weer, mischien zit er bij jou ook wel zoiets tussen:)

Mjah, maar om em zelf open te maken is voor mij geen goed idee met mijn twee linker-handen.
    Ik wacht nog wel ff op andere reacties voor mensen met andere suggesties. ALs dat niet werkt dan doe ik die fabrieksinstellingen-update, en als dat ook niet werkt dan laat ik em door iemand uitelkaar halen voor eventuele nieuwe onderdelen ofzo?

Thanks voor de reactie =)

Bijdrager
    ragoooon

Volgens mij is het probleem niet softwarematig en zal je hem idd eens moeten openmaken, heb de mijne daarstraks nog opengemaakt, zoveelste poging om de harde schijf toch nog eens aan de praat te krijgen maar helaas.

Bijdrager
    raoul.one

iemand?

Bijdrager
    raoul.one

Nog een keer?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.