27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    wikniee

HELP! CD lade blijft opengaan!

Vanmorgen heb ik van m’n iPod (3e generatie) een map met foto’s op een Sony CD-R heb gesleept om te branden. Tijdens het branden van de cd heb ik volgens mij de iPod verwijderd van het bureaublad. Het branden bleef halverwege ‘hangen’, dus toen heb ik het gestopt. Toen kwam de ‘strandbal’ en heb ik de finder geforceerd moeten stoppen. De cd eruit gehaald en lade weer dichtgedaan. Nu komt de cd lade er telkens uit! Ook cd’s leest ie niet meer en spuugt ze uit. Ipod weer aangesloten helpt niet, herstarten niet. M’n ejecttoets daar reageert ie wel op maar na ± 10 sec. gaat ie weer open zonder berichten op scherm! Iemand een idee??

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Maximus

even het PRam resetten

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238

Dit onthoud het:

* Status of AppleTalk
    * Serial Port Configuration and Port definition
    * Alarm clock setting
    * Application font
    * Serial printer location
    * Autokey rate
    * Autokey delay
    * Speaker volume
    * Attention (beep) sound
    * Double-click time
    * Caret blink time (insertion point rate)
    * Mouse scaling (mouse speed)
    * Startup disk
    * Menu blink count
    * Monitor depth
    * 32-bit addressing
    * Virtual memory
    * RAM disk
    * Disk cache

Waarschijnlijk is er bij jou Cache iets verkeerd gegaan.

Bijdrager
    wikniee

PRAM resetten en permissie herstellen helpt niets. De cd lade blijft er na ± 10 sec. uit komen. Help!

Bijdrager
    JobKuipers

Caches leegmaken en permissies herstellen al geprobeerd (met bv. Onyx) en dan ook systeem optimaliseren.
    Als je aan het branden bent mag je ook nooit de schijf waar de data op staat (in dit geval dus je iPod) verwijderen voordat het branden helemaal klaar is. Het is logisch dat je dan niet meer verder kan branden (de data die gebrand moet worden is niet meer bereikbaar).
    Mocht dit ook niet helpen is misschien toch je CD-brander beschadigd door deze actie (alhoewel ik me dat niet echt kan voorstellen).

Succes,

Groet,
    Job

Bijdrager
    viv

heb je de iPod er weer aangehangen… misschien helpt dat:?

Bijdrager
    wikniee

Ipod er weer aanhangen maakt geen verschil……ben nu met Onyx in de weer.

Bijdrager
    wikniee

Wil de Appl Hardware Test doen vanaf cd maar dat gaat ook niet. Cd blijft eruit komen. Ook opstarten met C ingedrukt geen verschil.

Bijdrager
    TonE

Probeer ’s (tijdelijk) een nieuwe gebruiker aan te maken en daar mee in te loggen.
    Als ’t probleem weg is zit de fout ergens in je prefs, waarschijnlijk finderprefs.

Bijdrager
    JobKuipers

Als de tip van TonE ook niet helpt vrees ik toch dat je CD-brander beschadigd is, zou maar contact opnemen met je reseller, zal wel vervangen moeten worden.

Bijdrager
    wikniee

Een nieuwe gebruiker/account aanmaken lukt niet eens! Als ik daarmee in wil loggen krijg ik de ‘strandbal’! Wat nu?

Bijdrager
    TonE

Kun je nog wel op je oude account inloggen?

Bijdrager
    wikniee

Ik heb de stekker eruit moeten trekken. …kreeg alleen nog maar strandbal. Hij startte weer op met m’n eigen account. Die werkt wel.

Ondertussen staat de cd lade alweer een tijd open!)*&#%@

Bijdrager
    TonE

Ok, sleep even de finderprefs uit de map library–> preferences naar de dektop en dan herstarten om te zien wat er gebeurt.

Bijdrager
    wikniee

Het enige document wat ik kan vinden in de library met finder erin is

com.apple.finder.plist

Bedoel je die? Finderprefs vindt ie niet.

Bijdrager
    TonE

Ja das de goeie.

Bijdrager
    wikniee

Veranderd ook niets helaas!
    Nu heb ik onderhand wel alles geprobeerd he! Zou de cd brander dan toch kapot zijn?

Bijdrager
    TonE

Het feit dat je ook niet als nieuwe gebruiker kan inloggen zit me niet lekker en geeft me het gevoel dat er iets in het systeem mis is.

Bijdrager
    TonE

Kun je nog 1x proberen de complete preferences map naar de dektop te slepen en te herstarten?
    Als je dan toch aan het herstarten bent doe dan even hetvolgende:

– OF reset (opstarten met cmd + option + O + F ingedrukt, dan typ je

reset-nvram

en daarna reset-all

Bijdrager
    wikniee

Helpt ook niet.
    Ik heb de preferences map uit mijn account gehaald niet uit die van het systeem zelf….maakt dat nog wat uit?

Bijdrager
    TonE

Ja dat was de goeie, pffft, sorry maar ik weet het ook ff niet meer.

Bijdrager
    viv

op andere forums een onbesproken probleem
    het lijkt of je de hoofdprijs hebt gewonnen…

Welke mac is het… ?
    Ik zou nu nog proberen om de kabels van DVD speler te halen
    en opstarten en P-ram resetten…
    …daarna weer DVD aansluiten en herstarten
    maar alleen als je er makkelijlk bij kunt, want helpen zal het ook wel niet:|

Bijdrager
    wikniee

Het is een PowerMac G4 Quicksilver…..ook al open gehad…..gekeken en maar weer dicht gedaan. ….toch bedankt voor alle hulp iedereen!

Bijdrager
    MacBlade

Heb op de zaak een zelfde probleem gehad met de CD brander in een Quicksilver G4.
    Ik vrees dat je brander kapot is want nadat ik de brander vervangen had waren er geen problemen meer.
    Bij bv http://www.Opus.nl kan je een Pioneer DVD brander kopen (A109)voor eur 55,- incl BTW excl verzendkosten. Patchburn (www.versiontracker.com) erover en je kan weer bakken.
    Lijkt me een optie
    Succes

Bijdrager
    viv

G4 Quicksilver… toch proberen, je kunt er makkelijk bij:)
    kan echt geen kwaad, maar eerst appeltje uitzetten
    dan gewoon IDE lintkabel rustig uit de drive trekken
    voedingsstekkertje uit de drive trekken
    herstarten en resetten
    weer uitzetten… kabels weer terug

(niet echt jouw probleem, maar firmware herinstaleren / systeem herinstaleren -geen slecht idee)
    uit servicemanual (verder staat er geen rel. info in)
    http://www.whoopis.com/computer_repair/PowerMac_G4.pdf
    CD/DVD drive icon does not appear on the desktop

4 Turn off all third-party extensions.
    5 Verify the firmware is the most recent version for that drive.
    Check Software Downloads for any current update.
    6 Reinstall system software.
    7 Reseat the drive data and power cables on the back of the CD/ DVD drive.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88215
    over loshalen drive

Bijdrager
    rnbprod

Even iets heel simpels, maar is het knopje nog heel/duwt er niets tegenaan? Ik had nl. een keer met een G3 blue and white dat er iets tussen zat. Kun je bezig blijven met permissies herstellen…

Bijdrager
    Otto

Ik heb het ook gehad, niet met een QS maar met een MDD. Een verse OSX install verhielp het toen, alle andere trucs niet.

Bijdrager
    wikniee

Ik heb er een nieuwe superdrive in mogen laten bouwen! (Pioneer 109). Heb weinig zin om nog meer trucs te proberen. Binnenkort komt m’n Mac Mini (besteld en al 6 weken wachtende) en schuift deze G4 naar m’n baas……kan hij ook dvd’s lezen….wel zo makkelijk voor uitwisseling.

Nogmaals allemaal bedankt voor de hulp!

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.