4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    rene.derksen

Help..! Bootcamp foutje…?!

Beste allemaal,

Dringend hulp nodig…

Voor een project heb ik Windows XP op bootcamp nodig.
    Ik draaide mountain-lion op een early 2011 MacBook pro 13″.
    Zoals jullie weten wordt XP biet standaard ondersteund.

Dus.. Via er schijfhulp programma een partitie van 40 GB gecreëerd en Windows via de option toets bij het opstarten met een schijfje gestart. Aldaar kon Windows de partitie niet lezen, en heb ik de installatie van Windows diezelfde partitie. DUS NIET DE MAC PARTITIE. Laten herformateren. De rest van de installatie liep soepel en wind

Bijdrager
    rene.derksen

… En toen drukte ik per ongeluk op verzenden via de iPhone….

De rest van de installatie liep soepel en Windows draait netjes.

Maar nu….!

Ik probeer dus weer de Mac osx te starten door de option toets ingedrukt te houden… Maar er verschijnt alleen een schijfje Windows…! En WIFI.. Ook met normaal door laten starten verschijnt er Windows..

Wat is er mis gegaan en hoe kan ik dit herstellen?! Voor de duidelijkheid er zijn geen installatieschijven bij deze Mac geleverd en de herstelpartitie is ook verdwenen. Via Windows zie ik echter nog wel de zogenaamde c schijf waar dus nog de osx en gegevens op moeten staan…

Wie o wie kan me helpen?! Er staan zeer belangrijke gegevens op mijn osx…!

Bijdrager
    TRML

Die “zeer” belangrijke gegevens heb je dan toch op je backup staan (minimaal 2 backups) ! Als dat niet zo is is dat “een beetje dom”, onbegrijpelijk dat er nog steeds lieden zijn die zo op hun Mac vertrouwen en dan geen backup maken.:cry:

OT, ik ben bang dat je Mac OS X opnieuw moet installeren.

Bijdrager
    rene.derksen

Helaas kom je er soms pas achter hoe belangrijk gegevens zijn als je ze kwijt lijkt te zijn…

Een groot deel kan ik overigens wel herstellen omdat het allemaal geprint is. Wel jammer van de foto’s.
    Maar ik ga eens bij de applestore langs, wellicht dat ze de schijf via een andere Mac kunnen herstellend op z’n minst de gegevens kunnen herstellen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.