14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    rien69

help blijft hangen

Als ik bestandjes kopieer naar mijn mmc kaart of van een server naar mijn eMac gaat dit regelmatig mis. Hij stopt met kopieeren en de stop knop indrukken helpt niet. Ik krijg het kopieer schermpje niet weg en Finder blijft uiteindelijk hangen. Finder via forceer stop opnieuw opstarten helpt niet want dan blijft Finder helemaal hangen. De aan/uit knop 5 sec indrukken is dan de enige optie. Het gebeurt te vaak.

Ik heb een eMac met 10.3.4

Tnx :cry:

Bijdrager
    Jello

soms moet je geduld hebben,
    als je op stop klikte, moet hij de tijd hebben om:
    alles te annuleren,
    weer te wissen,
    etc…

soms gaat het trager, dan is het beter even te wachten, en een iMok met koffie te vullen, …

Bijdrager
    addyboy

probeer eens een nieuwe gebruiker aan te maken en het daarmee te doen.. meld even of dit werkt of niet..

Bijdrager
    rien69

Ik geef hem uitgebreid de tijd om het kopieeren te voltooien. Maar blijft dus dan gewoon hangen. Na geruime tijd druk ik de stop knop in en dan gebeurt er niks (zelfs na een kwartier of half uur) En 5 sec de aan/uit knop is uiteindelijk de enige optie.

Ik heb gister os opnieuw geinstalleerd probleem blijft. We hebben niet meerdere accounts op de Mac, alleen beheerder (zoals dat heet).

Ik zal een nieuwe gebruiker maken en testen (vanavond dus dat hoor je nog) TNX

:|

Bijdrager
    Jello

mmmm, wat voor internet heb je ? …

Bijdrager
    rien69

ADSL planet, maar het is dus enkel als ik mapje/bestand wil kopieeren of verplaatsen van server naar mijn Mac of van mijn Mac naar memorycard en vice versa. Gewoon downloaden bestanden gaat prima!!
    :|

Bijdrager
    Jello

heb je ook problemen om bestanden ergens op te slaan (uitgezonderd internet?) , bv een memorystik, of CD-R, of diskette of een externe schijf, mmm, wat bestaat er nog?
    Heb je daar problemen mee, of enkel om het op internet op te slaan,
    Ga eens na http://www.speedtest.nl en kijk eens naar uw upload snelheid, das de snelhied waarmee je gevevens op internet verzend.
    en, oeveel is het kb/ps

Bijdrager
    rien69

Het probleem zit juist bij het kopieeren naar zo’n kaart of als ik van een server rechtstreeks een mapje of bestand naar mijn Mac kopieer, dan blijft mijn Macje dus hangen tijdens het kopieeren en moet ik de Mac uitzetten (5 sec aan knop of stekker er uit) omdat Finder dus blijft hangen (zie eerder verhaal). “Gewoon” downloaden vanaf internet gaat perfect en snel.

Dus kopieeren van van/naar kaart server enz is probleem niet downloaden!

TNX:)

Bijdrager
    rien69

Ik hoop op nog wat ideetjes.

Ps. Als ex windows gebruiker ben ik happy met deze site. Veel info over mijn eMac. Nog blijer met de overstap naar Mac :D :D :D :D :D

Bijdrager
    Deskman

Wat voor een MMS is het en wat voor een server? De finder heeft wel vaker voor problemen gezorgd bij het kopiĆ«ren van meerdere bestanden tegelijk. Bij mij heeft het nooit voor ellende gezorgd, maar ‘slepen’ wil nog wel eens een crash van de finder opleveren. Maar corrupte bestanden kunnen dat ook heel goed. Dus als het elke keer om dezelfde bestandjes gaat is dat het probleem (wellicht). En wat gebeurt er als je knip-en-plak doet, zoals bij je wintel ook al kon?

Bijdrager
    rien69

hm het is een online server dus die verbinding is dan misschien niet helemaal okay. Gewoon een memory card voor mijn camera en nokia 6600. Knippen plakken gaat meestal het best. Maar wat ik vooral vervelend vind is dat de Mac blijft hangen en je dan aan knop of stekker moet doen. Lijkt me slecht voor mijn Mac.

Bijdrager
    Jello

slecht ?
    Bha, een mac kan veel aan,
    nadien start ie zelf normaal op,
    juist windows geeft een BLUE SCREEN,

Bijdrager
    Deskman

Aan en uit is niet speciaal slecht voor je Mac of je systeem, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het ding elke keer blijft hangen…

Misschien helpt het om je systeem eens op te frissen met een tooltje als Onyx, de update 10.3.4 nog eens draaien en daarna je permissies (nog eens) herstellen.

Bijdrager
    rien69

Tnx ik zo info genoeg om het er mee aan de gang te gaan:lol:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.