21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

help bij invoeren code op ipad na installatie van nieuw prog op mac

Ik snap er niks van.

Ik wil een nieuwe toepassing instaleren op mijn mac en dan krijg ik een boodschap dat ik een code moet invullen op mijn ander apparaat ( in mijn geval, een ipad)
    Als ik die ipad aanzet krijg ik ook daar een code ??? Wat moet ik daar mee aan ?
    En waar moet ik de code die mijn mac geeft ergens invullen op de ipad, want daar is absoluut geen indicatie voor ?

Bedankt

Bijdrager
    SvS

iMessage doet puur synchroniseren. Niet handig nee, dus gewoon code van iPad overnemen op de Mac en klaar is johny. Dan verdwijnt die van iPad/Mac wel weer of druk daarna op Done.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat zou dat zijn, een “nieuwe toepassing instaleren”?

Soms zit het venster met de verificatie code het veld in de weg waar je het moet invullen. Moet je ‘m even wat wegschuiven.

Bijdrager
    Johnyw

ik begrijp het nog steeds niet, ik krijg een code op mijn mac, en die code moet ik invullen op mijn “device”
    Ik denk dat daarmee bedoeld word op mijn Ipad…maar waar dan in hemelsnaam, er verschijnt helemaal geen veld waar ik de code van mijn mac kan invoeren ?

Als ik op mijn ipad naar >instellingen>icloud> ga en daar dan op mijn naam tik, in het volgende venster op Wachtwoord en beveiliging klik, zie ik daar “ontvang verificatiecode”, maar als ik daar op tik, krijg ik ook daar een code die ik verondersteld word op mijn mac in te voere…de vragg is dan: waar op de mac, en zo draai ik de hele dag reeds in cirkels

Bijdrager
    GoeieDag

Jij bent ook niet duidelijk.
    Je bent op de Mac een programma aan het installeren, wat heeft dat dan met die iPad te maken, of met iCloud?

Vertel eens wát je op de Mac installeert, en hoé je dat doet, misschien komen we dan verder.

Bijdrager
    joopgran

Ik denk dat dit te maken heeft met 2FA(Two Factor Authenication) dat met de laatste ios versie’s standaard aan staat en waarschijnlijk niet op de Mac met hetzelfde appleid. Zie hiervoor : https://support.apple.com/nl-nl/HT204915

Bijdrager
    Johnyw

@joopgran, ik heb dit nagekeken en op mijn mac staat 2FA aan.

@Goeiedag
    : wel er staat in de titel van dit draadje, “na Instalatie”. Ik heb het programma AnyTrans geinstaleerd om mijn mac Calendar te synchroniseren met google agenda. Als ik in dat programma verbinding wil maken met Icloud krijg ik na een kaart, een code en dan weet ik het niet meer…
    Dit filmpje laat dit duidelijk zien: inloggen op icloud met AnyTrans

Bijdrager
    Beech

Heb je een Apple TV 4 ? Waarschijnlijk niet, staat niet bij je profiel.

Bijdrager
    Johnyw

@Beech, neen , Apple TV 3, dat heb ik

Bijdrager
    Beech

Heb je die pas geüpdated ?

Bijdrager
    Q-collective

Waarom is de AppleTV nu weer relevant? Het ging toch om een app op de Mac:?:

Inactief
    Anoniem

Moet je tegenwoordig niet een App-specifiek wachtwoord aanmaken? Wellicht loopt AnyTrans een beetje achter.

App-specifieke wachtwoorden zijn eenmalige wachtwoorden die gekoppeld zijn aan uw Apple ID waarmee u zich kunt aanmelden in de app van derden en waarmee u beveiligde toegang hebt tot de informatie die u in iCloud hebt opgeslagen. Gebruik app-specifieke wachtwoorden bijvoorbeeld voor Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird of andere mail-, contact- en agendaservices die niet door Apple worden voorzien.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204397

Bijdrager
    Johnyw

Ik heb een app specifiek paswoord gegenereerd voor AnyTrans maar die aanvaard dat niet..maw, ik kom er niet uit… ik geef het op.
    En dat allemaal omdat het maar niet lukt om mijn Calendar te syncen met mijn Google agenda…wat een gehassel my God !

Inactief
    Anoniem

AnyTrans werkt niet icm 2FA. Die moet je tijdelijk uitschakelen.

https://www.imobie.com/guide/anytrans/icloud-backup-management.htm

Bijdrager
    Johnyw

Thx

Bijdrager
    GoeieDag
    Johnyw op 26 juli 2017

En dat allemaal omdat het maar niet lukt om mijn Calendar te syncen met mijn Google agenda…wat een gehassel my God !

Misschien moet je gewoon eens kijken waarom dat niet kan. Want als ik het goed begrijp, gebruik je dat AnyTrans enkel om Google agenda’s op je Mac te gebruiken in Agenda?
    (NB: wat is dat trouwens, ” mijn Calendar”?)

Ik heb hier een paar Google agenda’s draaien (syncen) in Agenda op de Mac en iDevices, en dat gaat prima. Zonder extra progjes.

Bijdrager
    Johnyw

@Goeiedag Ik heb reeds van alles geprobeerd om mijn mac calendar (inderdaad vreemde naam, maar zie eens bijgevoegde afbeelding) te synchroniseren met mijn google agenda’s, how-to’s gevolgd, maar het werkt gewoon niet, waarom niet is me een mysterie…

Bijdrager
    Johnyw

pfff zie je niet op bovenstaande afbeelding, hier beter

Bijdrager
    GoeieDag

Duidelijk. Jij hebt het macOS op Engels staan.
    Geef nog even de versie van het macOS, voor de volledigheid.

Wat lukt er niet? Je gaat naar de voorkeuren van Agenda en dan Accounts (bij jou: Calendar>Preferences…>Accounts) en met een plusje voor nieuwe account kies je voor Google, en vul je de gevraagde zaken in (email adres, wachtwoord). Wat gaat er fout?

Bijdrager
    Johnyw

@GoeieDag: Mac OS 10.12.6
    Gedaan wat je voorstelde, nu werkt het perfect, bedankt.

Bijdrager
    GoeieDag

Daar ben ik blij om.:)

Misschien voor anderen die ook problemen hebben met Google Calendar, even vertellen waarom het eerst niet lukte en nu wel?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.