11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Rosie_m

Help, bestanden kwijt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik heb het volgende probleem:

Mijn macbook had ik even dichtgedaan en toen ik hem vervolgens wilde openen ging hij niet meer van de sluimerstand af. Ik hem heb dus opnieuw moeten opstarten, ik had geen bestanden openstaan die ik eventueel moest oplsaan. Ik heb de laptop opnieuw opgestart en vervolgens wilde ik wat huiswerk gaan doen maar tot mijn verbazing waren een aantal bestanden verdwenen. Via de Finder heb ik het wel kunnen vinden maar niet in de mappen waar ik ze heb geplaatst. Dit heb ik al een keertje meegemaakt maar dacht dat het wel mijn fout zou zijn geweest. Dingen die ik speciaal had ingesteld zoals dockgrootte, bureaublad etc waren opeens weg.

Kan ik hier wat aan doen, want dit is niet echt de manier waarop ik mijn bestanden wil opslaan.

Bijdrager
    TRML

Heb je misschien de naam van je thuismapje veranderd ? Dan krijg je zulke rarigheden.

Bijdrager
    Erik Joling

Het komt mij niet onbekend voor dat een vastloper betekent dat recente veranderingen na herstart verdwenen zijn. En dan bedoel ik: bestanden die je keurig in mapjes hebt opgeslagen zitten er niet in, maar staan (weer/nog) op hun “oude” plaats. Je kunt er niet veel aan doen: het is immers niet jouw idee om je MacBook te laten vastlopen.

Bijdrager
    Rosie_m

De map waar mijn bestanden stonden zaten gewoon links in de finder, dus bij het kleine huis etc. zou het misschien daar aan liggen? Ik heb overigens wel de naam van mijn kleine huis verandert maar dan nog zou het gek zijn dat mijn bestanden opeens niet meer in mijn mapje zit.

Waar kan ik bestanden het beste opslaan, gewoon bij documenten?

Bijdrager
    Oppie
    ”Rosie_m”

Ik heb overigens wel de naam van mijn kleine huis verandert maar dan nog zou het gek zijn dat mijn bestanden opeens niet meer in mijn mapje zit.

Ja, dat is dus niet gek…
    En weer iemand die er in is getrapt!
    Voor jou is dit de oplossing: Return to default desktop, apparent “loss” of home directory.

Bijdrager
    Oppie
    ”Rosie_m”

De map waar mijn bestanden stonden zaten gewoon links in de finder, dus bij het kleine huis etc.

Daar kun je niks in opslaan, dat zijn ‘snelkoppelingen’; aliassen in de Mac wereld, en verwijzen dus naar een plaats elders in je thuismap of HD.

”Rosie_m”

Waar kan ik bestanden het beste opslaan, gewoon bij documenten?

Maakt niet uit, overal in de thuismap is goed; waar je maar wilt (ok, ok, niet in een Library/Bibliotheek).

Bijdrager
    Oppie

Rosie_m, ik zie dat je vandaag weer gepost hebt; is je probleem dan helemaal geen probleem meer?

[size=9:cbd9379686]Dus heb ik voor de kzk wat lopen posten hier?![/size:cbd9379686]

Bijdrager
    Troy.s

HELP!!!
    Laatst Starte ik mijn mac mini op, en toen was er geen bureaublad achtergrond meer. ik dacht, een foutje, misschien.
    starte ik een spel genaamd ”MineCraft” op, zijn al mijn werelden gewist en heb ik geen servers meer.
    Ik ging al mijn spellen af, ALLES gewist.
    Alleen een spel had zijn progressie nog.
    Ook zijn alle mapjes gewist, dus nu is het een complete rotzooi.
    Weet iemand hoe ik mijn bestanden enzo terugkrijg?

Bijdrager
    Dick de Roos

In de prullenmand?

Bijdrager
    Beech

Heb je een backup ?

Bijdrager
    Troy.s

Nee, ik heb vandaag een 1 tb schijf gekregen van mijn vader, ik ga daarop een backup zetten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.