4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jvvleeuw

Help! Audio in Final Cut Pro

Ik wil graag weten hoe je twee audiosporen A1 en A2 onafhankelijk van elkaar kan levellen. Voor de duidelijkheid. Op A1 staat Jantje en op A2 staat Pietje. Nu zijn deze twee audio sporen bij mij gelinkt (stereo). Ik kan dus niet audio 2 weghalen zonder dat audio 1 ook verdwijnt en vice versa. FCP geeft de melding ‘ one or more tracks are locked’. Hoe kan ik deze twee audiosporen onafhankleijk van elkaar bewerken? Iemand een ID? Alvast dank voor de reacties.

Bijdrager
    ibobi

Lukt het als volgt?: Audiosporen selecteren. ShiftL. Dan kan je de twee sporen onafhankelijk van elkaar bewerken.

Bijdrager
    Jvvleeuw

Dank voor je reactie Ibobi. Het werkt helaas niet. Ik heb met verschillende zoekfuncties gezocht in het forum, maar ik kan het niet vinden. Zelfs de help functie van FCP kan mij niet echt verder helpen.
    Nogmaals: ik wil weten hoe je audio 1 en 2 (die nu ten opzichte van elkaar gelocked zijn) onafhankelijk van elkaar kunt bewerken. Zie vraag bovenaan dit topic. Iemand?

Bijdrager
    ibobi

Sorry: je audio files selecteren, dan option L of via Modify > Stereopair uitvinken. Dan dienen de twee paar paarse driehoekjes die het gelinkt zijn van beide geluidssporen te verdwijnen.
    Om het geluidsniveau te veranderen dient wel in de geluidsclip het geluidsniveau zichtbaar te zijn (option W). Via de Pen tool (p) kun je vervolgens delen van het geluidsfragment zacht zetten of in z’n geheel naar 0 dB brengen via de selction tool (a) door aan het geluidsniveau te trekken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.