11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager

Account resetten Macbook lijkt onmogelijk

Hallo allen!

Een collega die een Macbook Pro in bruikleen had van het bedrijf heeft het bedrijf inmiddels verlaten en een verkeerd wachtwoord voor zijn account achtergelaten. Het gevolg is dat ik de Macbook niet in kan. Ik heb vervolgens met de originele dvd geprobeerd te rebooten maar dat werkt niet omdat hij er zelf Lion opgezet heeft en de dvd voor Snow Leopard is. Op het internet heb ik allerlei commando’s gevonden waarmee je in Terminal het wachtwoord zou kunnen resetten. Niets werkt. Is er iemand die me kan helpen of een oplossing weet anders dan het apparaat vanaf de tweede verdieping uit het raam te gooien? :sarcastic:

Help! Onze nieuwe collega (die de macbook doorgeschoven moet krijgen) begint overmorgen…

Bijdrager
    Hansi2124

Het handigst en veiligst is om de oud-collega even te bellen, lijkt mij. Misschien heeft hij zijn wachtwoord thuis nog ergens.

Bijdrager
    Nickf

En als je de oud-collega niet te pakken krijgt kan je misschien bij de recovery schijf komen?
    Al zijn al je gegevens dan waarschijnlijk weg…

Bijdrager

Dat is altijd de beste oplossing :sarcastic:
    Helaas is die oud-collega eergisteren vertrokken voor drie weken Bali…

Bijdrager
    Nickf

Is hij dan niet te bereiken op zijn telefoonnummer o.i.d?
    En anders weet ik het zelf ook niet, niet echt super veel verstand ervan, het enigste wat ik weet is dat je altijd wel in de recovery schijf kan komen.

EDIT:
    Kan je niet langs een apple reseller gaan, of Apple even bellen, hun hebben vast wel een betere oplossing denk ik?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Is die oud-collega misschien ontslagen?
    Want dan heeft hij expres een verkeerd wachtwoord achter gelaten want het laatste wachtwoord wat in gebruik was zit waarschijnlijk goed in zijn hoofd ‘gebakken’, dus vreemd dat hij jullie dan opscheept met een verkeerd woord….
    Als je opstart van af de recovery partition (cmd-R ingedrukt houden) moet het mogelijk zijn het wachtwoord te resetten. Vóór Lion deed je dat vanaf de DVD en nu via de R partition.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Nickf op 13 augustus 2012

En als je de oud-collega niet te pakken krijgt kan je misschien bij de recovery schijf komen?

Al zijn al je gegevens dan waarschijnlijk weg…
    Nee hoor, natuurlijk niet…

Bijdrager
    Nickf

Wel als je ervoor kiest Lion opnieuw te installeren zonder backup bedoel ik ^^

Bijdrager
    Stirf

Ook dan niet. Misschien moet je, voordat je antwoord geeft, je ergens in verdiepen.:wink:

Bijdrager
    Nickf

Als jij zegt dat je heel mac opnieuw installeert, (dus niet hersteld) … -.-

Bijdrager
    PolarBear

Opstarten met optie cmd+r geeft je de recovery modus van Lion. Hierin kun je een verse installatie terugzetten, wellicht helpt dit.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.