20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

HELP!!!!

In mail (panther 3.3) wordt bij mijn mail ineens een foto van mezelf meegestuurd, boven in de adresbalk.

Als ik dat al wil, wil ik dat zeker per mail vast kunnen stellen.
    WAAR kan ik dat aangeven????????

Moderator
    Lucas Raggers

Die foto haalt Mail uit het Address Book. Als je een email binnen krijgt en bij dat adres staat in jouw Address Book een foto’tje van de desbetreffende persoon, dan laat hij die zien in Mail. Erg grappig. Volgens mij wordt die foto niet meegestuurd trouwens.

Bijdrager
    Walkingfingers

waarschijnlijk fotootje wat in je adresboek staat?!

Bijdrager
    OMT-fan

ik heb een mail naar mezelf gestuurd en de foto staat erbij!!!!

Bijdrager
    2manydjs

Stuur eens een mail naar een webbased email adres (hotmail bijv.) of check je mail eens met een ander programma (entourage bijv. (ben wel ms fan zeg..)).
    Waarschijnlijk zie je je foto dan niet meer.

Bijdrager
    OMT-fan

Nog een “probleem” in Mail.
    Er wordt, ondanks dat het in de voorkeuren “uit” staat een kopie naar me gestuurd van elk verzonden bericht

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”Hans

Nog een “probleem” in Mail.
    Er wordt, ondanks dat het in de voorkeuren “uit” staat een kopie naar me gestuurd van elk verzonden bericht

instellingen op de server van je provider?

Bijdrager
    OMT-fan

nee, want dat deed mail voordat ik 3.3 installeerde ook niet.

Bijdrager
    OMT-fan

Waar worden in “adresboek” de adressen bewaard??
    Ik wil na installatie van 3.3. mijn adressen importeren vanuit het oude adresboek, maar kan ze niet vinden….

Bijdrager
    iAN

Als je een email naar jezelf stuurt dan herkent mail jouw uit het adresboek en staar automatisch je eigen foto boven je mail…..

Gebeurt alleen als je een mail naar een andere mac gebruiker stuurt die jouw foto in zijn/haar adressen boek heeft staan…

Bijdrager
    MacRooyen

Het fototje komt ook voort uit het plaatje dat je gekozen hebt als inlogpicto. Deze kan je bepalen in de System Pref “Accounts” onder het tabje “Picture” (zoals je merkt werk ik met een Engelstalig systeem:) ).
    Vervolgens wordt dat plaatje ook toegekent aan je eigen naam in je Address Book. Want daar sta je bekend als “Me”…

Ik weet zeker dat het niet meegestuurd wordt als je een mail verzend, want ik heb ze nog nooit gezien als ik over de schouder meekeek naar collega’s waar ik een bericht naar toe stuurde.:)

Bijdrager
    OMT-fan

bedankt voor de uitleg!!

Er zitten nogal wat verassingen in de 3.3 versie van panther…

Bijdrager
    suicide
    ”Hans

ik heb een mail naar mezelf gestuurd en de foto staat erbij!!!!

Dat is niet zo gek nee…….

Bijdrager
    Jor1

kortom, mail haalt dus de foto uit je adresboek, en wordt niet meegezonden.

verzoekje, om in het vervolg je titel van je onderwerp wat anders te formuleren. Op deze manier is je probleem niet te traceren voor anderen met dezelfde vraag. Ik zoek op macosx.nl alleen op “HELP!!” als ik met mijn teen vastzit in het doucheputje, en ik niet bij de telefoon kan.

Bijdrager
    OMT-fan

Jor,

je hebt gelijk, sorry

Bijdrager
    Hans Klein

Eerst zeep……. vooral heel veel zeep om je teen smeren en dan voorzichtig iets draaiend uit het putje trekken……:wink:

Bijdrager
    MacRooyen

bij-de-weg: het terugkerende fototje zat ook al in de 10.3.2 en waarschijnlijk al in de 10.3 :)

(en misschien wel in de oer-OSX maar dat weet ik niet omdat ik toen nog geen gebruik maakte van de Mail.app en AddressBook.app)

Bijdrager
    Sad

Ja bah wat een spielerij met die fotootjes. We zijn toch geen XP gebruikers?

Anyway, pas even de titel van je onderwerp aan want “HELP” is nogal ruim gemeten.

Bijdrager
    4iam

Hans.
    welke verassingen ben jij in X.3.3 tegengekomen?

Bijdrager
    4iam

Hans,
    homer>Library>application support>addressbook>addressbook.data
    is volgens mij niet nodig bij update via software update.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.