12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    oudwingebruiker

HELP

Mijn vrouw heeft een laptop en die geeft geen beeld meer, dat is al kut genoeg, maar al haar bestanden staan er op en die heeft ze echt nodig. Ik opzoek naar de HDD, maar kan deze nergens vinden. Wie kan mij vertellen hoe ik bij de hdd kan komen zodat ik deze in mijn laptop of in een extern app. kan plaatsen.

Mijn lieve en huilende vrouw heeft een G3 800 14″

Ik hoop, hoop dat ik haar blij kan maken.

mvg

Jaap van der Linde, als er iemand in hoorn woont… die het weet zou helemaal te gek zijn !!!

Moderator
    Koen van Tongeren

Jaap, zoek een firewire kabel waarmee je haar iBook kan verbinden met een andere computer. Herstart de hare en hou bij de herstart de letter t ingedrukt. Daarme start ie in Target Mode op waarmee haar internet HD als externe HD verschijnt op de andere computer. Vervolgens kan je veilig alle data kopieëren.

Bijdrager
    oudwingebruiker

Haar ether kaart is, was al stuk

dus dat is volgens mijn geen oplossing

Moderator
    Koen van Tongeren

Nee, het gaat ook niet om ethernet maar om firewire. Het enige dat je nog nodig hebt is een andere computer met firewire.

Bijdrager
    oudwingebruiker

Ik ben echt een muts, wat is dat dan?

Bijdrager
    oudwingebruiker

of mag ik je bellen, stuur dan ff je telnummer als je wilt…

Bijdrager
    Nikita

Een firewire kabel heeft niks met je netwerkkaart te maken. De Firewire poort zit naast de USB poorten.

En misschien ten overvloede, maar een titel “HELP” schiet niet echt op, een omschrijving van het probleem des te meer.

// EDIT: Dit is een Firewire kabel:

Anoniem

En dit logo staat aan de zijkant van je iBook.

Moderator
    Koen van Tongeren

Het probleem lijkt inmiddels verholpen te zijn. Met telefonische bijstand kom je een heel eind.:-)

Bijdrager
    dre brettel

Waw! Wat een service !! :)

Bijdrager
    Esquare
    ”Koen

Het probleem lijkt inmiddels verholpen te zijn. Met telefonische bijstand kom je een heel eind.:-)

Voor het nageslacht: wat was de oplossing?

Bijdrager
    oudwingebruiker

Wel de Ibook is dood en zal begraven worden in de achtertuin onder de appelboom. De data is eraf en mijn lieve vrouw kan nu verder met haar studie op mijn lieve G3 500 Mhz.

Bij de apple store hebben ze een paar dagen geleden (dit voor het nageslacht) de laptop wel uit haar coma kunnen halen, door haar te resetten, het heeft haar dood 3 dagen kunnen rekken. Batterij eruit, van het netstroom af en de powerknop indrukken (vasthouden) 1/2 min ofzo. Dan zonder bat, met netstroom en dan kijken of hij het doet (er is een kleine kans van slagen)!!!

Mijn oplossing, er komt een nieuwe mac de MACbook 1,82 13.3″

Super bedankt voor de hulp,,, Dank

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.