6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    NielsL

help: 10.2.4 update maakt modem onbruikbaar?

hallo,

van ’t weekend 10.2.4 over 10.2.3 geinstalleerd, nu doet m’n apple internal modem (in imac G4) het niet goed meer. Inbellen lukt wel, zodra ik een webpagina zoek of mail wil ophalen kapt ie ermee (“andere computer reageert niet” of “dns adres onbekend”). DNS goed ingesteld, ligt ook niet aan m’n provider, als ik opstart in OS 9 kan ik gewoon surfen, mailen etc. Iemand anders dit probleem bij de kop gehad en getackeld?

bvd, Niels:(

Bijdrager
    JeePee

Ik denk dat dit hetzelfde probleem is als bij het volgende onderwerp: Geen internetverbinding Lees het maar eens.

Heb je zelf DiskWarrior wel eens geprobeerd? Ik heb hetzelfde probleem meerdere keren gehad en DiskWarrior loste het helemaal op. Het scheelt je een herinstallatie van het complete systeem, aangezien Norton en Drive 10 het niet voor elkaar krijgen…

Bij een update, vooral hele grote van het systeem, lijkt de boel opgefrist, maar in werkelijkheid, ontstaan er kleine foutjes, die, hoe meer het er zijn, problemen kunnen gaan geven. Zie deze draad maar eens…

Succes!:)

Bijdrager
    MacBigfoot

Lees bij Apple:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25387
    Daar staat precies dit probleem beschreven met een oplossing.

Bijdrager
    JeePee

Of toch niet hetzelfde probleem…. Maar goed mocht de oplossing van Apple niet werken, probeer dan die in bovengenoemde link…:D

Bijdrager
    NielsL

bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen de imac weer naar 10.2.3 gezet. Ik durf het eerlijk gezegd niet aan om 10.2.4 weer te installeren en de Diskwarrior of de Apple-oplossing te proberen, deze ellende heeft me al de hele middag gekost. Ik wacht wel op de volgende update…

Niels

Bijdrager
    jonnie

Een vriend van mij had dit ook. Hij heeft de combo update van 10.2.4 er daarna over geïnstalleerd en toen werkte het wel. Die combo update schijnt meer problemen op te lossen las ik laatst ergens

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.