12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    els

Hellup! Welke firmware update heb ik nodig… opgelost!

En waar vind ik die?

Ik open maar even een apart draadje omdat dat hopelijk wat meer aandacht trekt.
    Zojuist heb ik op de Powermac G4 van een vriendin de upgrade van 8.6 naar 9.0 naar 9.1 gemaakt. De bedoeling is uiteraard om naar OSX door te stomen, maar los van het geheugen dat ze dan nog moet bijkopen, zal er wel firmware nodig zijn.

Het is een exemplaar met een lade voor de cd-speler en ik kon alleen firmware vinden voor de Powermac met een sleuf.

Wie weet wat ik moet ophalen van de Apple site? Ik zit hier nu nog een uur en dan hoop ik dit deel van het traject afgerond te hebben.

Powermac G4, 400 Mhz, 1MB cache, CD-rom, 192 MB RAM.

Bijdrager
    dimelot

Als je OSX installeer geeftie volgens mij wel aan dattie een firmware update nodig heeft en de juiste daarbij neemt….maar waarschijnlijk heb je geen firmware nodig.

Succes

Bijdrager
    els

Okeee! Bedankt voor je bliksemsnelle reactie…. dan laat ik het updateproces waar het is en ga ik later door met X.

Bijdrager
    dimelot
    ”els”

Okeee! Bedankt voor je bliksemsnelle reactie…. dan laat ik het updateproces waar het is en ga ik later door met X.

Laat ik nog ff benadrukken dat ik het niet voor 100% zeker weet, maar nog ff een klein vraagje: ik zie dat je zelf een imac 400 heb, kan je je nog herinneren of je deze toen ook een firmware hebt gegeven toen je naar 10.2.8 ging?

Bijdrager
    CR_technologies

In het regelpaneel software-update/programmatuurupdate kan je de firmware update downloaden (tenminste, dat werkte bij mij).
    Ik weet alleen niet meer of de handleiding erbij zat, die moet je wel hebben, want daar staat in hoe je de update installeert.

Bijdrager
    els

Ja, met mijn iMac 400 DV was ik van tevoren gewaarschuwd dat zonder firmware update de overstap op OSX wel eens behoorlijk mis kon lopen. Vandaar dat ik ’t nu wilde checken.
    Bedankt voor de regelpaneel-tip!

Bijdrager
    JJmac

Je zal het zeker zelf moeten doen, je kan het alleen van te voren lezen in de instructies, de installatie op zich geeft namelijk niet weer dat de update van Firware nodig is.

Bijdrager
    els

Lastig en leuk, dit soort klussen. Geeft toch aan dat de supergebruikersvriendelijke status van mac soms niet klopt. Ik weet niet hoe mijn vriendin dit zou moeten doen, terwijl ze toch haar mac al jaren geregeld gebruikt;.

Bijdrager
    Aiko
    ”els”

Ja, met mijn iMac 400 DV was ik van tevoren gewaarschuwd dat zonder firmware update de overstap op OSX wel eens behoorlijk mis kon lopen. Vandaar dat ik ’t nu wilde checken.
    Bedankt voor de regelpaneel-tip!

Oh, zonder waarschuwing volledig onwetende van dit feit heb ik die grote stap een tijd geleden toch overleefd op mijn iMac van 400 megahertzdingen… Misschien toch niet zo noodzakelijk?

Bijdrager
    was frans

voor een G4 400 mhz die ik pas heb ge-update had ik versie 4.2.8 van de firmware update nodig om naar mac os 9.2.2 te kunnen.

Ik zie dat er voor de imac een andere versie is, firmware update 4.1.9
    waar hij precies voor dient weet ik niet maar er zit ook een read me file bij…

sccs

Bijdrager
    was frans

hier is ‘ie

Bijdrager
    els

Frans dank je! Deze was ik nog niet tegen gekomen. Ik wist niet dat hij ook voor de Powermac was.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.