13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Shyos

HELLLUUUPPP Printerprobleem

Wie kan me helpen, ik print met een Epson Stylus C82 op Macosx 10.3.3

Printen ging goed totdat ik een kleur moest vervangen…!!! Tot mijn verbazing komt na de vervanging de nieuwe kleur niet meer uit de printer… zowat alles geprobeerd maar niets helpt, oude vulling terug doet het ook niet meer, andere vulling doet het ook niet! Ik heb nu twee kleuren moeten vervangen en beiden doen het dus niet meer…… is er iemand (pleassse) die dit probleem kent en weeet hoe het op te lossen is :|

ik ben radeloos, ik zit midden in een belangrijke opdracht……:evil:

Bijdrager
    Deskman

Misschien een nodeloze vraag, maar heb je de cleaning nozzle tools al geprobeerd?? Cartridges geschud? Cartridges niet uitgedroogd? Testprint gedaan? Ik vraag het maar…

Bijdrager
    Shyos

Ja dat heb ik allemaal geprobeerd maar niets helpt, begrijp het echt niet omdat hij het voordat ik ze verwisselde het nog wel deed… cartridges zijn splinternieuw…. ???:x

Bijdrager
    4iam

Originele cartridges? hoe oud zijn ze? volgens mij zit er een soort verloopdatum op sommige cartridges.

Bijdrager
    Shyos

Het zijn orginele Cartridges, vers uit het magazijn…. maar daar kan het dus niet aan liggen omdat de oude waar nog een beetje inzat het nu ook niet meer doet…. Ik durf dus niet de andere er uit te halen om te zien wat er gebeurd!!!!

Bijdrager
    olbo

1 keer de printer kop schoonmaken hoeft niet meteen te werken…
    Ik heb zelf(de printer natuurlijk) een keer tot 6 a 7 keer moeten schoonmaken voordat de kleuren allemaal werkte… probeer het eens.

Bijdrager
    walinsky

heb je het plastic beschermfolie van je nozzles afgehaald ?

Bijdrager
    lsmisch

heb je het plastic beschermfolie van je nozzles afgehaald ?

Daar zeg je wat!!!! ben ik ook eens vergeten:oops:

Bijdrager
    Deskman

Er zit geen beschermfolie op …

Het reinigen van je cartridges gebeurt met een miniatuur ontstopper: een zuignapje dat de inkt er door trekt. Als de cartridges lang hebben gelegen en niet geschud zijn voor het uitpakken kunnen de wat slecht inkt toevoeren. bovendien zit er nu lucht tussen cartridge en kop. Dus misschien moet je inderdaad wat vaker je schoonmaakroutine draaien.

Bijdrager
    Shyos

:? Ik zal het eens proberen met het schoonmaken…. het is ondertussen wel zo dat telkens wanneer ik probeer te printen de printer denkt dat ze leeg lopen….. zeer lastig allemaal…

En anders moet ik iemand teleurstellen….:cry:

Bijdrager
    Sad

Weet je wel heeeeeeeeeeel zeker dat je ze er goed indoet want nadat je de oude er uit had gehaald doen zowel de oude als de nieuwe het niet meer.

Het lijkt me dan dus dat er ofwel iets beschadigd is in de printer of dat jij ze er niet goed in doet.

[size=9:e3e4d2f421]Persoonlijk zou ik gewoon de Epson wegdoen en een HP nemen. Ik heb teveel van dit soort ervaringen met Epson.[/size:e3e4d2f421]

Bijdrager
    Deskman
    ”colpolyp”

[size=12:a3ab5b35ea]Persoonlijk zou ik gewoon de Epson wegdoen en een HP nemen. Ik heb teveel van dit soort ervaringen met Epson.[/size:a3ab5b35ea]

Moet je gewoon van de daken schreeuwen.
    Toch heb ik van de week voor ‘erbij’ een C84 gekocht. Ik denk dat voor dergelijke printers een in mijn ogen ergelijk soort verkoopstrategie wordt gebruikt: goedkope printer en geen service. Doet ie het niet? Wegflikkeren en snel een nieuwe kopen. De printers worden daaarme onder de prijs verkocht, maar what the heck, we verdienen het dubbel en dwars terug met de cartridges!
    Fout fout fout fout!

Bijdrager
    ridesmet

Shyos,

Al eens geprobeerd de printer definitie weg te smijten en hem opnieuw aanmaken? Als ik bij mijn Epson 2100 van Photo Black naar Matte Black wil gaan moet ik dit doen, anders merkt de driver de cartridge wijziging niet op. Misschien is het een analoog probleem.

Groeten,

Ringo

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.