3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    KiDo

"Helikoptergeluid" door microfoon van MacBook Pro (15" late 2011)

Hallo allemaal,

Normaal gesproken zoek ik voor dit soort dingen even op het forum om te zien of er niet al een topic over is, maar dit probleem is mij zo vreemd, vooral ook het beschrijven ervan, dat ik het niet kon opzoeken.

Het probleem is het volgende. Ik speel regelmatig een spelletje waarbij het gemakkelijk is om via de microfoon (teamspeak) met elkaar in contact te blijven, ik krijg de laatste tijd redelijk vaak commentaar dat het klinkt alsof ik in een helikopter zit als ik spreek. Dit gebeurt niet altijd maar alleen op bepaalde momenten.

Nu ben ik eens gaan zoeken naar mogelijke oorzaken, en kwam ik op internet tegen dat de microfoon bij deze macbook onder het rooster van de speaker (linkerzijde) zit. Dit deed mij vermoeden dat ik hier wellicht mee in aanraking kom tijdens het praten, en na testen bleek het geluid inderdaad te onstaan als ik mijn hand op het rooster plaats.

Ik gebruik de speakers niet omdat ik een stero heb aangesloten, en tijdens het gamen rust een deel van mijn vingers regelmatig links naast mijn toetsenbord, zelfs twee vingers onderin het rooster zorgen al voor interferentie..

Heeft iemand hier ervaring mee en toevallig een mogelijke oplossing? Het internet afstruinen naar een vrij specifiek probleem vond ik op dit moment equivalent aan het zoeken naar een speld in een hooiberg…

Alvast bedankt!

Inactief
    Anoniem

Misschien een headset gebruiken?

Bijdrager
    Koezel

Je hand bij de interne mic weghouden, door die hand gaat je mic anders fungeren waardoor dit geluid ontstaat. Andere optie:
    Externe microfoon gebruiken op bv. USB. In de systeemvoorkeuren kun je dan de geluidsinvoer kiezen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.