16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    e.m.

helft van index behouden deel veranderen

dag allemaal

ik heb een beetje een moeilijk vraag! ik zal proberen het uiteleggen.
    ik ben sints kort bezig met een nieuwe site over gamen
    subdomein: http://www.dealergame.be/igamer
    maar ik heb een probleem
    als je op de site gaat zie ja aan de linker en rechter kant van de site een menu!
    en in het midden staat er wat tekst.
    nu wil ik die menu’s aanpassen..ja ok dat gaat
    maar dat pas ik dan aan in de index.html maar als ik nu op mijn doc halo3.html
    ga dan moet ik dat menu weer aanpassen omdat in die .html het nog niet is gebeurt.
    het probleem is echter dat ik zo’n 20van die .html files heb en ik heb geen zin en tijd om die allemaal stuk voor suk aantepassen.
    dus de vraag:
    is er een mannier om de index te behouden in alle files en dat ik alleen de tekst in het midden moet aanpassen.
    dus dat ik de index één keer moet aanpassen en dat de rest van de .html files het zelfde krijgen.
    hoe kan ik dit doen?????
    kan iemand mij helpen?
    en ik hoop dat jullie mij begrijpen!
    (en sorrie voor al de spellings fouten)

alvast bedankt
    greetz e.m. :innocent:

Sleutelbeheerder
    Night

Je kunt een aparte menu.html maken en de rest van de pagina’s in een frame laden;)

Bijdrager
    e.m.

dit snap ik niet helemaal
    hoe kan ik dat doen?
    ik ben nog maar beginner html

Bijdrager
    Klompje
    Bijdrager
    iJoost

Frames zijn geen goed idee. Gebruik CSS. En om ervoor te zorgen dat je het menu op maar een plaats hoeft aan te passen combineer je dat met server side includes. Dit is ook al -tig keer eerder hier uitgelegd. Dus zoek maar even als je meer details nodig hebt.

Moderator
    Strifer

frames kun je er prima voor gebruiken. css kan natuurlijk ook en wordt door veel mensen aanbevolen, maar is voor iemand die start een stukje lastiger.

en ik ben heel erg een voorstander van het visuele aspect: werkt het goed op alle systemen en browsers, maar is de onderliggende code een beetje een rommeltje? no problem… je kan het altijd nog optimaliseren.

Bijdrager
    iJoost

Het punt is dat frames dus juist niet werken. Kijk maar wat er in Google terecht komt. Of hoe fijn het printen werkt. Als je toch nieuw bent in deze materie kun je maar het beste niet eerst een doodlopende weg inslaan.

Bijdrager
    e.m.

ok dan moet het maar met .css maar hoe kan ik zo iets instellen
    ik snap dat niet hoor
    kan iemand een vb geven?

Bijdrager
    iJoost

Voorbeelden van CSS vind je hier:

http://www.csszengarden.com/

En hier kun je leren hoe het moet:

http://www.w3schools.com/css/

Bijdrager
    e.m.

op nergens van die sites vind ik de .css code om dit optelossen

als ik het probeer met een iframe lukt het ook niet echt

Bijdrager
    iJoost

Dat klopt. Maar wel om het te leren.;-)

Bijdrager
    e.m.

maar ijoost

jij weet misschien hoe ik dit kan oplossen?!

Bijdrager
    iJoost

Jawel. Maar als ik dat voor elke Jan Jodukus moet gaan doen, dan heb ik werk zeg…

Bovendien daar leer jij helemaal niets van. En wat wil je nu anders doen met je leven dan leren? Dus die knip en plak oplossing die krijg je van mij niet. Succes!

Bijdrager
    Jesse

iJoost heeft gelijk, alles voorgekauwd krijgen is niet de bedoeling, en tevens erg veel werk voor de voorkauwer.

Het beste is, zoals eerder gezegd. css voor de opmaak, en serverside includes doormiddel van php voor de content (tekst, etc).

Even een tijdje in verdiepen (het is geen uitgebreidde php), en je zal het zo onder de knie hebben. Het zal je veel tijd, en moeite schelen.

Bijdrager
    e.m.

ok ik zal mijn best doen!
    jullie zijn allemaal bedankt voor de hulp!
    aan de site zal misschien wat langer gewerkt worden maar het resultaat zal er zijn
    (hoop ik!)
    jullie horen nog wel van mij en mijn nieuwe site

Bijdrager
    iJoost

Succes!

En als je concrete vragen hebt (andere dan “hij doet ut nie…”) is er hier vast wel iemand die het antwoord weet of je een pointer kan geven waar je het kunt vinden.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.