30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)
  • Q:

Bijdrager
    Dutch_Lux

Helemaal klaar met iTunes, wie weet goed alternatief

Ik ben d’r klaar mee. Met alle goede bedoelingen is Apple erin geslaagd om een redelijk werkende muziek applicatie volledig om zeep te helpen qua gebruiksvriendelijkheid.

Het verbaast me dat ik hier niet veel meer klachten lees over iTunes

1. wat is er gebeurd met het aan klikken van een album en dat ie dan gewoon begint met spelen (nee: hij vraagt nu of een een lijst wil wissen, of nummers wil af spelen. Ik heb geen zin om 3 regels tekst door te nemen elke keer dat ik een cd aan klik

2. Waarom speelt iTunes niet gewoon de nummers af in de volgorde dat ze in de bibliotheek staan? Hij gaat nu in eens op de synch vinkjes letten. Vroeger zette ik altijd de lijst aan bij “A” and it worked it’s way down to “Z”. Als ik specifiek wil luisteren heb ik dan toch die afspeellijst die ik kan samenstellen

3. Had ik drie OSX versies geleden al mijn cd’s keurig geript naar iTunes, van een behoorlijk aantal albums is nog maar 50-70% van de nummers over die origineel geript zijn. (serieus, ik kan niet de enige zijn met dit probleem)

4. Album afbeeldingen die vroeger netjes geladen werden, zij nu niet meer zichtbaar omdat blijkbaar er een geremasterde versie van de cd beschikbaar is gekomen, en iTunes herkent mijn eigen cd niet meer als origineel…

5. Waarom begint iTunes op mn iPhone altijd weer helemaal van voor af aan. Hij onthoudt simpelweg niet waar ik de vorige dag gebleven was.

Kortom totaal klaar met die hap. Wie heeft een goed alternatief (maar wil nog wel muziek kunnen synchen met mn iPhone)

As always, dank voor jullie hulp

groeten Erik

Bijdrager
    nnsa

Plex

Bijdrager
    Ziegler

Hè toch jongen, wat een verhaal.

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    Dutch_Lux

<p class=”cite”>Ziegler op 17 oktober 2018 om 21:06</p>

Gaat het? Wat is precies je bedoeling met je opmerking…

Bijdrager
    SponZz

Vreemd, kan geen van de problemen die je opsomt herkennen, ben eigenlijk zeer content met iTunes.
    Ik hoor natuurlijk best vaak negatieve meningen van andere gebruikers dat het allemaal niets is maar ben tot zover een tevreden gebruiker.
    Maar ieder zijn eigen ding, na een korte Google zoektocht vond ik de volgende link:
    https://www.phonetransfer.org/best-10-alternative-to-itunes.html?lang=nl

Hoop dat je er iets aan hebt.

Bijdrager
    computer space

Pak gewoon een oude iTunes. Die werken prima op een nieuwe mac.

Bijdrager
    Dutch_Lux

<p class=”cite”>computer space op 17 oktober 2018 om 21:59</p>

hoe zou ik dat moeten doen dan?

Vind het een briljant idee! Doe mij maar een versie van een paar jaar terug

Bijdrager
    Gemstone

Persoonlijk vind ik iTunes kwalitatief, uitermate, teleurstellend. Helemaal voor blinde en slechtziende Windows-gebruikers is het een waar drama. Ben een tijdje geleden overgestapt naar Spotify en Nplayer.

Bijdrager
    Brombeer

Decibel.app En met Max.app zet je elk geluidsformat om in iets anders.

<p class=”cite”>computer space op 17 oktober 2018 om 21:59</p>

Kan ik zomaar versie 7.4 over mijn huidige 12.6 heen zetten?

Want alleen al die knuppel die bedacht heeft dat ik via het rolmenu of drie niet te onthouden toetsen (⇧⌘M) naar de minispeler (die je ook elke keer weer moet oprollen, zo mini is die niet) moet, in plaats van -zoals het altijd prima ging- op het groene bolletje te klikken, die mag van mijn aan de bedelstaf geraken. Of eeuwige jeuk in zijn lage bilnaad krijgen.

Aanvulling op punt 4: wil je een songtekst toevoegen, moet je eerst “aangepaste songtekst” aanvinken, anders vreet die het niet. knap irri.

Moderator
    Night

Even geduld, dan kun je weer ‘terug’ naar WinAmp:

Nostalgie: Winamp en Palm terug met nieuwe ideeën 🕰

Bijdrager
    Dutch_Lux

@brombeer: ja precies dát soort stomme dingen.

Gisteravond ik klik het eerste nummer van een album van coldplay aan, en na dat eerste nummer begint ie niet met t tweede nummer van het album maar met de een liedje uit de totale bibliotheeknummerlijst gesorteerd op artiest en dan beginnend bij A (eerste voor synchronisatie aangevinkte was aerosmith)

als ik dan klik op het tweede liedje van het coldplay album: ja hoor: “ wilt u wissen en afspelen starten”

🤬🤬🤬 je hebt m zelf aan een afspeeltlijst toegevoegd itunes!!

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@DutchLux.

Klagen over de gebruikersinterface van een programma is hier niet zinvol…

Daar heeft niemand een oplossing voor, kies een ander programma, alternatieven genoeg, probleem opgelost.

Bijdrager
    Facundo

@dutch_lux: Je klachten over iTunes zijn zeer vaak genoemd, maar vooral toen iTunes van versie 10 naar 11 ging. O.a. het verdwijnen van tracks, albums, tags en artwork is idd al jaren een immens probleem voor diegenen die waarde hechten aan hun muziek. Inmiddels hebben mensen het wel opgegeven. En op dit fanboy-forum lees je sowieso al niet zoveel klachten over Apple. Daarvoor kun je beter naar de Apple Support Community. Zèlf gebruiken we hier voor streaming Sonos en Spotify (niet dat dàt zo’n feest is qua interface, maar Spotify blijft tenminste met de poten van je lokale library af) en voor lokale bieb gebruiken we een dj-app (Traktor) met airplay. Maar het gebruiksgemak van iTunes 10 hebben we hier nooit meer terug gekregen.

Bijdrager
    IGBA

<p class=”cite”>Dutch_Lux op 18 oktober 2018 om 07:11</p>

Gisteravond ik klik het eerste nummer van een album van coldplay aan, en na dat eerste nummer begint ie niet met t tweede nummer van het album maar met de een liedje uit de totale bibliotheeknummerlijst gesorteerd op artiest en dan beginnend bij A (eerste voor synchronisatie aangevinkte was aerosmith)

als ik dan klik op het tweede liedje van het coldplay album: ja hoor: “ wilt u wissen en afspelen starten”

Nog nooit meegemaakt allemaal. Staat-ie op Shuffle-mode misschien? (Menu Regelaars -> Shuffle)

Bijdrager
    Groentenboer

Bijdrager
    Shmoo

Misschien is CodeKit iets?

Bijdrager
    KarelWillem

Lol. Mooie slogan, hoewel ik niet helemaal snap wat dat met iTunes heeft te maken.

Bijdrager
    Ziegler

<p class=”cite”>Dutch_Lux op 17 oktober 2018 om 21:21</p>

Ik wilde op een gematigde manier laten weten dat ik vind dat je zeurt.

Bijdrager
    Dutch_Lux

<p class=”cite”>IGBA op 18 oktober 2018 om 10:34</p>

<p class=”cite”>Dutch_Lux op 18 oktober 2018 om 07:11</p>

Nog nooit meegemaakt allemaal. Staat-ie op Shuffle-mode misschien? (Menu Regelaars -> Shuffle)

Nee is geen shuffle issue, hij gaat na het afspelen van 1 nummer verder met de bibliotheek…. en niet met de cd waarin je het nummer aan klikt

Bijdrager
    Dutch_Lux

<p class=”cite”>Ziegler op 18 oktober 2018 om 16:38</p>

<p class=”cite”>Dutch_Lux op 17 oktober 2018 om 21:21</p>

Ik wilde op een gematigde manier laten weten dat ik vind dat je zeurt.

Is een vrij land, maar gezien de bijval lijkt dat zeuren wel mee te vallen.

Bijdrager
    Ziegler

Vind je?

1. wat is er gebeurd met het aan klikken van een album en dat ie dan gewoon begint met spelen (nee: hij vraagt nu of een een lijst wil wissen, of nummers wil af spelen. Ik heb geen zin om 3 regels tekst door te nemen elke keer dat ik een cd aan klik

Als je op een album klikt, begint hij gewoon af te spelen. Precies zoals je wilt.

2. Waarom speelt iTunes niet gewoon de nummers af in de volgorde dat ze in de bibliotheek staan? Hij gaat nu in eens op de synch vinkjes letten. Vroeger zette ik altijd de lijst aan bij “A” and it worked it’s way down to “Z”. Als ik specifiek wil luisteren heb ik dan toch die afspeellijst die ik kan samenstellen

Dat doet iTunes wel. Precies zoals je wilt.

En ik ben pas bij punt 2.

Bijdrager
    Dutch_Lux

@ziegler, wat een zelfingenomenheid. En wat een goede argumenten breng je in. Je vind mij een zeur met als argument: ‘dat doet ie wel’

hou svp op mn topic te trollen, hij doet t niet….namelijk

Bijdrager
    Dutch_Lux

<p class=”cite”>Shmoo op 18 oktober 2018 om 14:55</p>

Misschien is CodeKit iets?

Dank je maar helaas heb ik daar echt geen kaas van gegeten, alhoewel het best zou kunnen dat eea goed in de war is.

terug gaan naar een vorige versie vond ik ook een goede optie maar ik weet niet hoe ik dat moet doen

Bijdrager
    Ziegler

<p class=”cite”>Dutch_Lux op 18 oktober 2018 om 18:38</p>
    @ziegler, wat een zelfingenomenheid. En wat een goede argumenten breng je in. Je vind mij een zeur met als argument: ‘dat doet ie wel’

hou svp op mn topic te trollen, hij doet t niet….namelijk

Wellus. Ik heb het net twee keer gedaan. Voor zekerheid . . . . . .

Dat trollen doe je helemaal zelf. Je had ook gewoon kunnen vragen om een alternatief voor iTunes, zonder die opsomming van onzinnigheden.

Bijdrager
    Dutch_Lux

<p class=”cite”>Groentenboer op 18 oktober 2018 om 11:21</p>
    https://swinsian.com/

Dat ziet er wel goed uit! Gebruik je t zelf? En wat zijn de ervaringen?

Bijdrager
    Dutch_Lux

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 18 oktober 2018 om 08:24</p>
    @DutchLux.

Klagen over de gebruikersinterface van een programma is hier niet zinvol…

Daar heeft niemand een oplossing voor, kies een ander programma, alternatieven genoeg, probleem opgelost.

Maar ik vroeg toch naar alternatieven juist?

“Kortom totaal klaar met die hap. Wie heeft een goed alternatief (maar wil nog wel muziek kunnen synchen met mn iPhone)”

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik ben lang geleden ook al overgestapt naar Spotify, vanwege allerlei nadelen van iTunes.

Bevalt mij supergoed.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Dutch_Lux op 17 oktober 2018 om 20:58</p>
    2. Waarom speelt iTunes niet gewoon de nummers af in de volgorde dat ze in de bibliotheek staan? Hij gaat nu in eens op de synch vinkjes letten.

Ik neem aan dat je daarmee deze dingen bedoelt?

Die zijn er niet (alleen) om aan te geven of het nummer gesynchroniseerd moet worden met andere apparaten, maar of je het überhaupt wil horen of niet — zet het maar eens uit terwijl het nummer speelt. Als je het niet wilt horen, is de kans groot dat dat ook opgaat op een ander apparaat, dus wordt het nummer daar dan ook niet opgezet als het vinkje uitstaat. Maar dat iTunes deze nummers overslaat vind ik in elk geval heel logisch.

3. Had ik drie OSX versies geleden al mijn cd’s keurig geript naar iTunes, van een behoorlijk aantal albums is nog maar 50-70% van de nummers over die origineel geript zijn. (serieus, ik kan niet de enige zijn met dit probleem)

Huh? Je bedoelt dat ze niet meer in je bibliotheek staan terwijl je ze er niet zelf uitgegooid hebt? Dat vind ik toch wel een beetje vreemd.

<span style=”font-size: 14px;”>5. Waarom begint iTunes op mn iPhone altijd weer helemaal van voor af aan. Hij onthoudt simpelweg niet waar ik de vorige dag gebleven was.</span>

M’n iPod Touch heeft daar geen enkele moeite mee. Ook als ik hem helemaal uitzet, gaat hij de volgende keer verder met hetzelfde nummer (alleen dan van begin af aan, en niet waar dat nummer gebleven was, maar daar heb ik geen moeite mee).

Bijdrager
    e.abrahamse

Jammer dat we weer verzanden in een gevecht om gelijk te krijgen, zonder oog te hebben voor de twee volledig verschillende inzichten.

Ikzelf gebruik iTunes al vanaf het begin en herken mij alleen in het onbedoeld ‘wegraken’ van de albumillustraties. Ik vermoed dat de links naar de illustratie-bestanden verloren raken. Dit heeft in mijn geval vermoedelijk ook te maken met decentrale opslag. Soms ga ik er even voor zitten, fix het handmatig als therapie onder het genot van mooie, rustgevende muziek.

Bij elke nieuwe versie van iTunes veranderen er dingen, waaraan jij gewend bent geraakt. Soms jammer, maar vaak wordt het uiteindelijk beter opgelost.

Ik ben zelf nog nooit onbedoeld tracks in iTunes zomaar kwijtgeraakt. Ik heb zelf al mijn CD’s (± 7.000) -wat een hels karwei- op een externe schijf staan. Ook toen een deel van deze bestanden nog op de interne HD van mijn iMac was er nooit wat “kwijt”.  Ik gebruik iTunes vooral als voor mij comfortabele opslag. Voor het afspelen al dan niet vanuit iTunes (vooral vanwege het door mij ervaren gebruiksgemak), gebruik ik Audirvana of Amarra.

De enige oplossing voor een grote verzameling muziekbestanden van CD of vinyl, films en foto’s is JRiver Media Center. Dit kost $80,00 voor een masterlicentie voor Windows, Mac en Linux. Bedenk je wel dat overzetten van iTunes naar jRiver ook veel bloed, zweet en tranen kost. Heb er zelf geen ervaring mee. Kijk om teleurstelling te voorkomen eerst op het jRiver-forum of hier http://forums.stevehoffman.tv/threads/the-switch-from-itunes-to-jriver.569027/

Wellicht is het een zinvolle tijdsinvestering om je eens serieus in de feitelijke werking van de laatste versie van iTunes te verdiepen. Heb ik door de jaren heen ook regelmatig moeten doen, elke keer wordt je aangenaam verrast van wat je opsteekt. Succes.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.