13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    1234

Hele straat op zelfde kabelinternet?

Vraag: klopt het dat iedereen die in dezelfde straat of postcode woont (of hoe die verdeling dan ook werkt) op één kabelkast zit?

klopt het dan ook dat als je in een straat in kuttekoppeveen, met vijf huizen sneller kunt internetten dan wanneer je in een stedelijke flat met driehonderd woningen zit?

Mijn kabelinternet is zo belachelijk traag de laatste tijd, met name tussen 17:00 en 21:00, wanneer ik dus thuis en wakker ben…

hoe zit dit precies?

verheldering is welkom.

Dank u,

T.

Bijdrager
    KarelWillem

Zo heb ik het in de tijd dat ik bij Casema (Wanadoo/whatever) kabelinternet (in de vroege jaren negentig) zat wel ervaren.
    Tijdens de tijden dat de mensen thuiskwamen was het echt niet meer vooruit te trappen.
    Alleen midden in de nacht kon je nog wel eens een beetje snelheid behalen.

Het was toen ook niet voor niets dat er een hele club ontevreden gebruikers opstond en de Casema aanklaagde.

Maar of dat tegenwoordig nog zo werkt?
    Er mogen geloof ik maar een x-aantal mensen op een wijkkast.
    Komen er meer dan wordt er voor uitbreiding gezorgd.

Bijdrager
    sypie

Kabel is zeer zeker gevoelig voor dit soort zaken. ADSL echter niet/nauwelijks. Kabel gaat vanaf jouw modem door eenzelfde kabel naar het wijkstation als die van de buurman. Een enkele koperdraad heeft natuurlijk zijn beperkingen en daardoor wordt alles trager. Als er dan ook nog wat mensen bij zijn die met hun volle bandbreedte zitten te downloaden en te uploaden, wordt het helemaal feest voor de rest.

Bijdrager
    Esquare
    ”sypie”

Een enkele koperdraad heeft natuurlijk zijn beperkingen en daardoor wordt alles trager.

Volgens mij ligt bijna nergens in Nederland meer koperdraad als kabel. Het is zelfs hier in het uitgebuite Groningen een en al glasvezel, met een capaciteit die vele malen groter is dan wat alle gebruikers opmaken.

Bijdrager
    2xdutch

Bij kabel en bij ADSL wordt altijd een hoeveelheid capaciteit gedeeld door een aantal gebruikers. Hoeveel en hoe groot de kans op vertraging in de drukke uren is, dat hangt af van de kwaliteit van je aanbieder, de prijs van je abonnement en waar je woont.

Bijdrager
    1234

Ik heb ook ziggo/casema. en sinds de naamsverandering is de boel niet meer voorruit te branden. Ik betaal wel 20 euro per maand, wat ik erg veel vind wanneer je een kopje Nespresso kunt zetten in de tijd dat OMT moet laden naar de indexpagina…

voor de niet koffiedrinkers, een kop Nespresso duurt lang…

Ik ben niet van plan over te stappen op ADSL, want ik hoef geen telefoonlijn.

kan ik ergens zien of mijn snelheid wel is zoals mijn abo dat zou moeten leveren?

Zou het aan websites kunnen liggen?

bedankt vor de reacties!

Bijdrager
    1234
    ”2xdutch”

Bij kabel en bij ADSL wordt altijd een hoeveelheid capaciteit gedeeld door een aantal gebruikers. Hoeveel en hoe groot de kans op vertraging in de drukke uren is, dat hangt af van de kwaliteit van je aanbieder, de prijs van je abonnement en waar je woont.

Trouwens, ik vind het een vreemd gegeven dat het af zou hangen van waar je woont, als je hetzelfde bedrag betaald voor je internet abo, mag dat nooit verschillen in snelheid.

Bijdrager
    sven-

Tja, als je in het midden van het land woont betaal je ook evenveel voor je T-Mobile abbo, maar heb je hetzelfde 3G ontvangst? Nee.

Bijdrager
    Esquare
    ”timmyboy”

Ik heb ook ziggo/casema. en sinds de naamsverandering is de boel niet meer voorruit te branden. Ik betaal wel 20 euro per maand, wat ik erg veel vind wanneer je een kopje Nespresso kunt zetten in de tijd dat OMT moet laden naar de indexpagina…

Dan heb je waarschijnlijk een DNS-probleem. Gebruik de zoekfunctie!

Bijdrager
    Martijn Snels

Klopt hele straat zit op 1 lijn. Ik heb een keer mee mogen kijken met een monteur hoe dit in elkaar zit.

Bijdrager
    fozzy

Ik heb ook Ziggo/@home….maar kan niet klagen over ‘traagheid’ Internet Regelmatig in bezit, en sinds ik m’n G4 bolletje heb vervangen door de nieuwe 20″ iMac kan ik merken dat een snelle computer met voldoende geheugen enorm scheelt in het ervaren van snel of traag internet….

nog iemand die een G4 zoekt voor z’n collectie??? :innocent: Hij staat er maar verloren bij op de ‘treinkamer’..

Bijdrager
    karel_appel
    ”timmyboy”

Ik ben niet van plan over te stappen op ADSL, want ik hoef geen telefoonlijn.

Volgens mij kan je ook alleen een lijn hebben voor je internet en hoef je er geen telefoon bij te nemen.

Bijdrager
    1234

o vet! dat DNS ding was het probleem!
    Had ik altijd al zo staat en was altijd snel, maar sinds de installatie van mijn airport express blijkbaar toch anders.

Dank!!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.