16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Hoe alle content overzetten van oude naar nieuwe iMac?

Ik moet alle content van een oude iMac overzetten naar een nieuwe. Ik heb het wel ’s gedaan en ik weet dat het met de Firewirekabel moet. Maar ik weet verder niet meer welke toets(en) je in moet drukken. En wat ik ook aan trefwoorden intik in de zoekfunctie: het komt er niet uit.
    Wie helpt me even: hoe zet ik alles over?

Nog een klein vraagje: waar kan ik de grootte van de icoontjes op het bureaublad aanpassen. Ik kan dat niet vinden in systeemvoorkeuren. En hoe stel je in dat ze netjes onder elkaar komen te staan?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Target disc mode:)

Opstarten met T ingedrukt.

Bijdrager
    Hansi2124

Zoekfunctie OMT levert o.a. dit op:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-na-migratie-naar-imac-en-dan

Sorry, verkeerde link:-(
    Moet zijn:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/oude-imac-naar-nieuwe-imac

Icoontjes op bureaublad kan je aanpassen via de voorkeuren van Finder.

Bijdrager
    mowat

icoontjes op je bureaublad :
    rechtsklikken op het bureaublad / klik op toon weergaveopties/ sleep het pijltje van de symboolgrootte naar je keuze

Moderator
    Poezenbeest

Voor het overzetten van de bestanden kan je gebruik maken van de migratie-assistent. Deze krijg je tijdens de installatie te zien (Zet gegevens over van een andere Mac) of via hulpprogramma’s als er al een installatie is. Uiteraard kan het ook handmatig of via TimeMachine.

Icoontjes kan je inderdaad aanpassen in de weergavevoorkeuren van het bureaublad (moet je wel eerst op het bureaublad klikken):

Je krijgt dan dit:

Vooral de optie ‘Rangschik op raster’ is van belang als je ze netjes onder elkaar wil hebben.

Bijdrager
    MacAanZee

OK, bedankt. Ik zie alleen dat in die nieuwe iMac geen ‘normale’ Firewire stekker meer past, maar blijkbaar een nieuw soort stekker. Er zit een aansluiting voor een rechthoekige stekker op.

@Hansi2124: die link gaat alleen naar een specifiek probleem. Geen uitleg over het simpelweg overzetten van content. Met zoekwoorden daarnaar heb ik niets gevonden.

De icoontjes kunnen NIET aangepast worden via de voorkeuren van de Finder. Daar had ik al gezocht!

Bijdrager
    Hansi2124
    MacAanZee op 11 november 2010

@Hansi2124
    : die link gaat alleen naar een specifiek probleem. Geen uitleg over het simpelweg overzetten van content. Met zoekwoorden daarnaar heb ik niets gevonden.

Daarom had ik mijn bericht ook aangepast;-)

Bijdrager
    MacAanZee

@Zerk: ik heb de weergave voorkeuren voor het bureaublad gevonden en aangepast. Bedankt! Nu alleen nog een andere Firewirekabel kopen blijkbaar.

Moderator
    Poezenbeest

Wat jij op je Mac hebt is een FireWire 800-kabel, daarvoor moet je een converter hebben naar FW400, het oude systeem. Bak centen voor zoiets. Ik zou eerder kijken naar een oplossing via de netwerkkabel, anders met een externe schijf of een iPod, want met zo’n converter gaat het een lang verhaal worden.

Bijdrager
    MacAanZee

@ Zerk: kan het overzetten niet met een gewone USB kabel in dat geval? Kan dat ook? Duurt misschien wat langer, maar is wel het eenvoudigst? Het gaat om 100Gb, dat is ook weer niet zo erg veel.

Bijdrager
    penseel

Dat kan ook met een usb kabel.

Bijdrager
    MacAanZee

Telefoontje naar de servicedesk van iCentre leerde me dat ik voor € 25 euro een kabel heb van Firewire400 naar Firewire800 en voor wat minder ook een verloopstukje kan kopen voor mijn Firewire400 kabel. Volgens hun is een converter oid niet nodig.

Bijdrager
    Oppie

USB kabel van Mac naar Mac? Nope!
    Gebruik inderdaad een netwerk (ethernet) kabeltje + Migratie-assistent.

En die 400<->800 FW kabel kun je ook voor 15 euro of minder kopen.

Inactief
    Anoniem

Wil je de topictitel even aanpassen? Deze verraadt weinig over de inhoud van je bericht.

Bijdrager
    MacAanZee

Je hebt gelijk. Ik heb ‘m aangepast.

Inactief
    Anoniem

Dank je.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.