15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    acb

Helderheid scherm….

Hallo!

is er misschien een programma wat de helderheid van je scherm automatisch bijsteld aan de hand van tijd of daglicht?

De laatste tijd zit ik erg veel achter de mac en begin s’morgens op 100% maar s ‘avonds op iets van 30%

Om nou 4x daags de helderheid bij te stellen…:roll:

Tscheuss,

bjorn

Bijdrager
    nuclear waste

Voor zover ik weet kunnen enkel MacBook pro’s dat. Maar moest er iemand zich geroepen voelen om vie de iSight ofzo zo’n progje te schrijven, ga je gang!

Bijdrager
    Nikita

Van de iMac min-of-meer wel, die hebben als het goed is een Ambient Light Sensor, die de helderheid van het scherm aanpast aan de hoeveelheid licht in de omgeving. De iBook heeft zo’n sensor niet, en of er programma’s voor bestaan die dat automatisch doen weet ik eerlijk gezegd niet.

Bijdrager
    Broer Konijn

De ALS van een iMac regelt alleen de helderheid van het sluimerlampje, niet van het scherm.
    Alleen de MacBook Pro’s kunnen standaard automatisch de schermhelderheid aanpassen.

Bijdrager
    Nikita

Oh, da’s ook vaag… Waarom zou het voor de MBP wel goed zijn dat de helderheid wordt aangepast en bij de iMac niet :|
    Maar goed…

Bijdrager
    Broer Konijn

Omdat je als het donker is niet zo’n helder scherm nodig hebt en de batterij dan langer mee gaat.

Bijdrager
    kaiser pro

Volgens mij is dat omdat de MacBook pro een licht sensor heeft. (Voor het lichtgevende toetenbord dat automatische aan gaat als het donker word.):?

Bijdrager
    Nikita
    ”Broer

Omdat je als het donker is niet zo’n helder scherm nodig hebt.

Dat geldt dan toch voor de iMac net zo goed? Alleen heeft die geen accu waar het ook voordelig voor zou kunnen zijn.

”kaiser

Volgens mij is dat omdat de MacBook pro een licht sensor heeft.

Dat heeft de iMac ook, maar dus alleen maar voor het sluimerlampje naar het schijnt.

Bijdrager
    Broer Konijn

Dus zal de accu wel de hoofdreden zijn denk ik. :)

Bijdrager
    Daan86

Macbook doet het ook geloof ik. Overig zonder dat ik er echt erg in heb.

Bijdrager
    Nikita

Alleen de MacBook Pro. De ‘gewone’ MacBook heeft geen lichtsensor.

Bijdrager
    Broer Konijn

Die doet dat niet door de ALS. Die vermindert de schermhelderheid als je de energiestand hebt ingeschakeld met deze optie aangevinkt, net als elke Mac.

Bijdrager
    Daan86

Dan zal dat het wel zijn! Sorry voor de misinfo vanuit mijn kant

Bijdrager
    Broer Konijn

Maakt niks uit Daan, jij weet zo veel dingen die WIJ niet weten :)

Bijdrager
    Rail

Net niet automatisch maar wel heel handig d.m.v. een slider in de menubalk of met toetsenkombinaties.

http://www.charcoaldesign.co.uk/shades

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.