28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    jamm

helaas pindakaas….macbookpro laten vallen!

Mijn bijna nieuwe 3 weken oude macbookpro (oud model) is helaas uit de zijkant van mijn laptoptas gevallen met als resultaat een flinke deuk, en licht vervormde body en scherm. (jammer dat ik nou geen unibody heb gekocht haha)
    Ik heb geen aanvullende verzekering op de laptop genomen maar heb zelf wel een inboedelverzekering enz.

Weet iemand of je zoiets kan terughalen bij je verzekering? graag tips hierover
    Zal helaas wel een dure reparatie worden denk ik. :(

Bijdrager
    moller

Geef je ouders / familie de schuld.

Je kan het eventueel toch regelen met hun verzekering?

Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

Ben je zelf niet creatief genoeg om de verzekering te belazeren ?

Bijdrager
    Rub3n

gewoon niemand belazeren.

Gewoon voor de kosten opdraaien lijkt mij de enige (eerlijke) oplossing…

Bijdrager
    moller

Wie belazert nou wie?

Bijdrager
    RowanW

Hoe komt mijn premie toch zo hoog?

Bijdrager
    Stadsman

Geef moller de schuld, hij is er duidelijk niet vies van de boel te belazeren. Ik heb ook nog een paar gebroken dingen die ik op hem wil verhalen.

Bijdrager
    jaapwijnstok

Gewoon eerlijk bij de verzekering aangeven. Als je de Mahe verzekering hebt die veel APR’s en Apple winkels gebruiken betaal je max 130 eigen risico. In mijn geval was de waardebon die ik van de verzekeraar kreeg een jaar geldig waardoor de prijs zakte en ik er mijn 130 euro eigen risico weer uit had. Zowieso, altijd aangeven dat jij medeplichtig bent.

Bijdrager
    moller

Eerlijk zullen we alles delen!

:sealed:

Bijdrager
    iJoost

Drie keer raden waarom ik dat soort verzekeringen dus niet meer afsluit…
    De premies betalen al die handige jongens (en meisjes) maar lekker zelf.

Bijdrager
    Josebo.
    ”jaapwijnstok”

Gewoon eerlijk bij de verzekering aangeven. Als je de Mahe verzekering hebt die veel APR’s en Apple winkels gebruiken betaal je max 130 eigen risico. In mijn geval was de waardebon die ik van de verzekeraar kreeg een jaar geldig waardoor de prijs zakte en ik er mijn 130 euro eigen risico weer uit had. Zowieso, altijd aangeven dat jij medeplichtig bent.

Hij zegt toch dat hij geen aanvullende verzekeringen heeft afgesloten. Dit is dan toch niet meer van toepassing?!

Bijdrager
    Rub3n

weer iemand die de halve post lees. Maar graag een postcount +1 heeft.

Bijdrager
    bassmac

Natuurlijk, 1608 plus 1 is 1609.

Maar verder:
    Dat Mahe gedoe werkt anders echt.
    Als ik dat vroeger ook had gedaan, had ik nu geen gedeukte behuizing en defecte toetsenbordverlichting. Maar ja, m’h harddisk is al lang vol, en de accu zit ook op 390 cycli, dus over twee jaar mag ik weer een nieuwe MBP.
    Bij Interpolis is er trouwens voor 7,50 per maand een “buiten de deur verzekering”, die schijn ook heel wat te dekken.
    Groeten,
    en voor de topicstarter, ik denk dat je helaas pech hebt. Als de Mac nog werkt is de schade alleen cosmetisch en psychies ….

Bijdrager
    iJohan

Ik heb die van Interpolis ook en gewoon vergoed gekregen! Daarvoor hoef je geen verzekering voor op te lichten!

Bijdrager
    jamm

dank allemaal voor de replies en meedenken .
    Gedoe met verzekeringen laat ik maar achterwegen en laat eerst maar kijken wat de reparatiekosten zijn.
    waarschijnlijk wordt het door de zure appel heen bijten en betalen..

Bijdrager
    Cloudsurfer

Dat gaat een hele zure appel zijn, dan…

Bijdrager
    Bolle1961

meer een appelboom

Bijdrager
    jamm

gaat idd niet goedkoop worden, dat is zeker.
    Anyway…you win some, you lose some.

Bijdrager
    sypie

Maar als je Mac het nog goed doet waarom zou je dan laten fixen? Ok, er zit een deuk in dus istie minder interessant om te jatten en hoef je er voor de rest van z’n MBP-leven niet zo giga zuinig meer mee te zijn.

Bijdrager
    florisappelaar

is juist stoer,

zo’n deukje erin… laat een beetje zien dat het tenminste geen plastic is.

Bijdrager
    jamm

Hoef me iig geen zorgen meer te maken over krassen idd;) lijkt het ding gelijk op mijn oude powerbook die na 6 jaar trouiwe dienst er behoorlijk 2e hands en gedeukt uitziet. Sta er namelijk geregeld mee te DJen op een podium enz.

Gisteren voor een korte schadeinschatting bij LJS in DenHaag geweest.
    Als de onderbody vervangen moet ongeveer 300 euro kosten.
    Dat is het meest gunstige scenario want als bijv de DVD kpot is of moederbord geraakt is wordt het meer.

Bijdrager
    servir frais

ik wil foto’s zien :P

Bijdrager
    Rub3n

ik ben ook wel benieuwd eigenlijk… Nog nooit een ingedeukte uni-body gezien… Misschien haalt het de homepage wel…

Bijdrager
    Cloudsurfer

tis ook geen unibody…

Bijdrager
    Rub3n

o, nou kheb uberhaupt nog nooit een ingedeukte macbook pro gezien:P

Bijdrager
    Cloudsurfer

Dan mag je eens bij mij komen kijken, zit een mooi deukje onderin waar de processor ongeveer zit :)

Bijdrager
    jamm

Uhhhh….hoe moet ik een foto laten zien?
    morgen laat ik trouwens de MBP repareren…..350 euries ongeveer.
    Wilde het eigenlijk zelf doen maar na een beetje zoeken op internet lijkt me dat niet verstandig. Een handige technicus is daar al snel 2 uur mee bezig en het is maar de vfraag of je zelf alles netjes kan terugfixen.

Kijk maar even op de link:
    http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook-Pro-15-Inch-Core-2-Duo/Lower-Case/115/29/Page-1

Handige site trouwens voor handleidingen om zelf je mac te repareren.

Bijdrager
    boriskiss

Ik zou graag foto’s willen zien.
    Mijn MB is een keer van een vijf hoog kluisje gevallen en heeft nog meer dingen doorstaan. Mijn vader zei dat het juist mooi is, een gebruikte MB. Ik maak me geen zorgen om een flinke deuk, als ie het maar nog goed doet.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.