7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

HEIV/HVEC op huidige foto's

Hey allen,

IOS11 erop gezet en ziet er top uit!
    Waar ik erg naar uit keek was de opslag van de beelden en video.
    Ik zie dat je de nieuwe foto’s en video’s kunt instellen op het nieuwe formaat.

Wat ik had gehoopt is dat de huidige foto’s/video’s die opgeslagen zijn, zouden worden omgezet naar het nieuwe formaat zodat je weer ruimte kunt gaan besparen op de iCloud.

Misschien heb ik het over het hoofd gezien?

Bijdrager
    SvS

Ik vermoed dat ze structuur van reeds bestaande fotobestanden hebben laten staan en dit alleen voor nieuwe foto’s geldt.

Bijdrager
    Buzz

Het gaat om lossy compressie formaten, zowel de oude als de nieuwe standaarden. En als je compressie op compressie stapelt gaat dat direct ten koste van de kwaliteit. Logisch dus, dat ze dit niet automatisch voor je doen.

Bijdrager
    mowat

Als Apple de jpg en mp4 bestanden omzet naar heif en heic ( of tenminste toch de nieuwe bestanden) , kan men ze dan nog gebruiken als ze overgezet worden naar je oudere iMac , naar een windows computer enz… Die kennen toch dat formaat niet.

Inactief
    Anoniem
    mowat op 20 september 2017

Als Apple de jpg en mp4 bestanden omzet naar heif en heic ( of tenminste toch de nieuwe bestanden) , kan men ze dan nog gebruiken als ze overgezet worden naar je oudere iMac , naar een windows computer enz… Die kennen toch dat formaat niet.

Zie: Instellingen > Foto’s > Zet over naar Mac of PC

Bijdrager
    Douwie

Ik ben eerlijk gezegd benieuwd hoeveel ruimte in de praktijk bespaard kan worden met deze nieuwe bestandsformaten. Op dit moment staat voor 30GB aan foto’s en video’s op mijn iPhone 6 en ik twijfel nog tussen de iPhone 7 128GB en de iPhone 8 64GB. Heeft iemand daar al meer ervaring mee?

Bijdrager
    Ome Kor

Ik leest nu dat alleen de iPhone 7 en nieuwer, alsmede de iPad Pro modellen deze nieuwe formaten ondersteunen. Nou ja, voorlopig dan maar niet.
    iOS 11: HEVC, HEIF, and what you need to know about these new video and photo formats

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.