30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 164)
  • Q:
    Bijdrager
    Eduw

heineken

Veel Nederlanders op dit forum (duh)
    Maar wat vinden jullie nu zelf van Heinekenbier?
    Of opteren jullie toch liefst voor een Belgisch pintje

Bijdrager
    Zora la rousse

Ik hou er niet van. Als ik een pilsje mocht kiezen, dan is het een Alpirsbacher (uit Duitsland). Gebrouwen met water uit eigen bron, en dat smaakt stukken beter.

Bijdrager
    Turbanus

Er loopt al een schouw bierlijntje….:wink:

Inactief
    Anoniem

Heineken komt na Grolsch, dat is de onbetwiste nummer 1:)

Bijdrager
    Eduw

Wat me opvalt als ik op reis ga naar Nederland is dat ze heineken in die ongeloofelijk kleine glazen geven :|
    ikzelf ben niet zo heel erg voor het heinekenbier maar éénmaal je op weg bent geraken ze wel binnen:)
    jupiler en stella voor mij :)
    carlsberg en leffe gebeurt ook nog vaak

Bijdrager
    Turbanus

Ik vind bijna alles lekker als er maar geen paprika op zit…:wink:

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ben niet zo’n bierdrinker, maar als ik met in een kroeg ben, weet ik eigenlijk nooit wat voor pils ze tappen. Eerlijk gezegd proef ik er nooit zoveel (lees geen) verschil tussen. Voor echt lekker bier kom je toch bij bovengistende bieren uit, Trappist Rochefort vind ik een topper. Maar dat drink je ook niet zomaar weg.

”Eduw”

Wat me opvalt als ik op reis ga naar Nederland is dat ze heineken in die ongeloofelijk kleine glazen geven :|

Gelukkig wel, pils hoort in een klein glas.

Bijdrager
    Eduw
    ”wjgmspeedy”

Trappist Rochefort vind ik een topper.

je weet er toch de goeie uit te kiezen:)
    Maar idd geen bier voor een avondje stappen
    Voor een terrasje des te meer

En tzou me niet verbazen als het een 20cl glas was ofzo dat ik iedere keer kreeg.
    Zelfs men pa moest iedere keer een kan koffie vragen ipv een tas;)
    Zuinige mensen zijn jullie :lol:

Bijdrager
    renegrader

open er anders een polletje over, zelf ga ik voor de Hertog Jan

Inactief
    Anoniem
    ”wjgmspeedy”

Ben niet zo’n bierdrinker, maar als ik met in een kroeg ben, weet ik eigenlijk nooit wat voor pils ze tappen. Eerlijk gezegd proef ik er nooit zoveel (lees geen) verschil tussen. Voor echt lekker bier kom je toch bij bovengistende bieren uit, Trappist Rochefort vind ik een topper. Maar dat drink je ook niet zomaar weg.

Moet je maar eens na een avondje Grolschs ineens een Amsteltje opentrekken. Dan proef je een dudielijk verschil (Lees: je wordt overvallen door een laffe smaak :P)

”Eduw”

Gelukkig wel, pils hoort in een klein glas.

/me drinkt enkel Amsterdammertjes 8)

Bijdrager
    MacBeer

Ik drink geen bier… vind het werkelijk niet te zuipen!

Bijdrager
    Bezierman

Heineken is echt een flut merk. Voor veel buitenlanders (mn Engelsen) schijnt het een soort statussymbool te zijn. Als ik een gewoon biertje drink is het Grolsch beugel of Bavaria. Dat laatste heeft meer met de prijs te maken.

Een paar jaar geleden was ik met wat Nederlanders en Belgen op vakantie in Belgie. Toen hebben we elke middag en avond kriek (merk weet ik niet meer) gedronken. Dat was erg lekker, zeker met het warme weer van toen.
    Helaaas is kriek in Nederland alleen in van die kleine flesjes te krijgen en hebben ze maar één merk.

Bijdrager
    Turbanus

De tapjes moeten idd steeds kleiner worden om de winsten te waarborgen natuurlijk he!:wink:

Bijdrager
    hansenonline

dan moet je ook niet bij de super je bier halen, je kan meerdere krieken krijgen bij de bier speciaal zaken en volgens mij ook in grotere flessen. heineken is pils en geen bier. op het moment vind ik de duitse weizenbieren erg lekker, maar de leffe, grimbergen blond en trippel kan ook zeer waarderen.

Bijdrager
    iRik
    ”MacBjorn”

Ik drink geen bier… vind het werkelijk niet te zuipen!

vreemd dat haast iedereen bier zo lekker vindt… terwijl het idd werkelijk niet te zuipen is:P

Bijdrager
    klaus

Ik vind het ook niet te drinken, en dan nog niet te spreken over de geur die je neusgaten binnendringt als er iemand hoognodig iets moet vertellen terwijl hij 10 cm van je is verwijderd omdat hij net z’n lege pilsglas op de toog heeft gezet :x

Bijdrager
    Chartreuse

De grote Nederlandse merken vallen voor mij (meer een wijndrinker trouwens) grotendeels in de categorie paardenzeik. Enige uitzondering: Alfa. En niet omdat ik de brouwerij bijna kan zien liggen, maar omdat het water uit eigen bron het even helder en klaar maakt als goede Duitse bieren. Het beste bewijs is dat Alfa je nooit een kater geeft.

Bijdrager
    Nisei

Grolsch vind ik het lekkerst.
    Na de eerste tien maakt het me niet meer zoveel uit.

Bijdrager
    mgmheck
    ”Chartreuse”

…knip… Het beste bewijs is dat Alfa je nooit een kater geeft.

Dit is NIET waar! (sorry voor het schreeuwen :)). Laat ik het anders stellen: van Alfa kun je veel meer drinken zonder dat je een kater krijgt.;)

Bijdrager
    roy

Ik zeg ook alfa! hebben we al jaren als huisbier in mijn studentenhuis. En de kater komt echt veel later met alfa. Verder is heineken een top bier, hebben we ook op mijn vereniging. Het is zeker een status symbool in het buitenland, maar volgens mij komt dat omdat ze het zo daar in de markt zetten. Amstel is uit een flesje nog wel te doen, maar uit de tap is het zooo smerig. Bavaria is echt te smerig voor woorden, net als oranjeboom (hoofdpijnbier) En aan al dat Belgische gedoe waag ik me niet eens, dan liever een fles wijn. Ben ook eigenlijk meer wijndrinker.

Bijdrager
    Tom Tippelaar

Doe mij maar gewoon Bavaria, dat is toch het beeste neederlandse biertje. Heineken is door de jaren zo verandert van recept om zoveel mogelijk mensen aan te spreken (of goed genoeg gevonden te worden). Jammer voor Heineken dat ze nu door hun houding al hun contracten in Amsterdam aan het verliezen zijn.
    Wie springt er in dat gat???
    Juist Jupiler, met super voordelige contracten…

Bijdrager
    Tom Tippelaar

De ergste kater komt van Leeuw…

Bijdrager
    roy

Nee van Toon bier, hebben ze in 1 café hier in Leiden. Bij iedere slok smaakt het al anders, en op een gegeven moment begin je gewoon misselijk te worden.

Bijdrager
    d.C.

Geef mij maar een Jupiler, mannen weten nu eenmaal waarom;) Ik kan ook genieten van Cristal, een bier dat hier in Belgisch Limburg erg vaak getapt wordt. Het liefst in een lekker gekoeld glas met een stevige kraag. Vele mensen verafschuwen die kraag, maar op een goede pint hoort nu eenmaal een kraag van 3 tot 3,5 cm.

Bijdrager
    Tom Tippelaar

Die centimeters maak ik me nou weer niet zo druk om.
    Jupiler vind ik maar een erg saai biertje… Daarom is het ook zo jammer dat ze in Amsterdam ernstig verjupileren. Ik wil graag proeven wat ik drink. Heineken daarin tegen kon er ook al niks van.

Toon heb ik nog nooit van gehoord maar inderdaad is er in mijn geheugen wel één biertje teruggekomen dat ik dronk in Vrankrijk (idd met een V) en dat bleek veganistisch bier te zijn. Dat betekend zonder bacterieën ofzoiets. Ik heb nog nooit zo een hoofdpijn gehad de volgende morgen (van bier dan he, we hebben het dan niet over Apfelkorn of Goldstrike e.d.).

Bijdrager
    Monster

Volgens mij zit er wel een verschil tussen Pils en Bier… oftewel appels met peren vergelijken..(ik ben geen kenner…)
    maar voor een Pilsje vindt ik Heineken meer dan prima maar ik prefereer Warsteiner of een Urquel

Bijdrager
    Tom Tippelaar

Er is zeker een verschil tussen Bier en Pils maar volgens mij mag je Pils onder de noemer Bier scharen.
    Anders is het volgens mij ook wel duidelijk dat dit draadje gaat over dat goudgele drankje dat we in de kroeg drinken.

:P

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

hoe meer je er drinkt hoe minder belangrijk het word welk bier het is. Ik drink graag shandy eigenlijk. Uit van die 13 eurocent blikkies :D

Bijdrager
    wjgmspeedy

Pils is bier, maar bier is geen pils.
    Trappist is bier, maar bier is geen trappist.
    Pilsener is een bepaald soort licht ondergistend bier, voor het eerst gebrouwen in de stad Plzen.

Bijdrager
    Tom Tippelaar
    ”wjgmspeedy”

Pils is bier, maar bier is geen pils.
    Trappist is bier, maar bier is geen trappist.
    Pilsener is een bepaald soort licht ondergistend bier, voor het eerst gebrouwen in de stad Plzen.

Tnx! :wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 164)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.