10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    baziel

heel zwak draadloos signaalniveau

Hallo, ik sukkel al een tijdje met dit probleem.
    Het draadloos signaal wisselt heel vaak af. Meestal is het zoals je kan zien op de foto. (en dit terwijl ik me slechts 5 meter van de draadloze modem bevind).

Ik heb namelijk dit draadloos apparaat, die ik af en toe eens reset omdat dan het signaal weer normaal is.

Ik heb geen idee als het aan de airport kaart ligt of de modem. Soms wil hij me ook niet verbinden met het netwerk, wat ook heel ambetant is.

Graag een paar tips om die signaalsterkte stabiel te houden.. Thx

Bijdrager
    Nikita

Met de widget Airport radar kan je zien hoe sterk het signaal binnenkomt. Ook van andere signalen in je omgeving (als die er zijn natuurlijk). Zo zou je misschien er achter kunnen komen waar het probleem zit.

Maar aangezien het een Philips apparaat betreft denk ik eerder dat het aan je router zelf ligt (mijn vertrouwen in Philips apparaten is de laatste jaren tot diep onder nul gedaald: de stereotoren die we hadden las na een paar maanden al de CD’s heel slecht, de DVD recorder doet ook vaak genoeg niet wat ‘ie moet doen en de reviews die ik zo af en toe lees over Philips producten zijn ook niet positief…) :sealed:

Bijdrager
    baziel

Airport radar heb ik staan in dashboard. Er zijn geen andere netwerken te vinden dus wordt mijn netwerk zogezegd niet gehinderd.
    Hmja, het kan aan de router liggen, alhoewel ie maar een jaartje oud is.. :(

Geblokkeerd
    Anoniem

ik weet niet hoe het bij een ibook zit, maar bij mijn vorige iMac had ik zelf later zo’n Airportkaartje gekocht en geïnstalleerd. Dat wordt dan aangesloten met een klein draadje dat eindigt op een ijzeren stopje. Dat stopje moet je echt heel hard in de airportkaart duwen, zodat het klikt, anders heb je een erg zwak signaal.

Misschien is dit bij de iBook een beetje losgekomen?

Bijdrager
    Double_UK

Ik had / heb hetzelfde probleem. En ik begreep er eerst helemaal niks van.
    Want de instellingen waren niet gewijzigd en de ontvangst was eerst perfect.

En toen bleek dat de problemen zaten bij de ingebouwde antenne in mijn PowerBook.
    De kabel naar de antenne (die in het scherm verwerkt zit) was blijkbaar beschadigd omdat hij door het scharnier verbonden is met de rest van de computer.

Het was in het begin zelfs zo dat als ik het scherm onder een bepaalde hoek zette, het ontvangst beter (of slechter) werd. Intussen ben ik eraan gewend dat ik een beperkt bereik heb.

Het kan zijn dat dit niet van toepassing is in jouw geval. Maar het feit dat jouw Airport radar geen andere netwerken kan vinden kan zijn omdat:

a) er geen andere netwerken zijn.
    b) er wel netwerken zijn maar dat de ontvangst van jouw computer (iBook?) beperkt is.

Dus hou er rekening mee dat dit het geval is. Als dat zo is, dan kan in sommige gevallen deze kabel vervangen worden. In mijn geval (G4 Powerbook 17″, ± 3,5 jaar oud) kon dat niet, en zou ik het hele scherm moeten laten vervangen. Dat was veel te duur dus nu zit ik het maar uit.

Succes!

:)

Geblokkeerd
    Breuf
    ”baziel”

wat ook heel ambetant is.

Ambetant it is!

Breuf

Bijdrager
    baziel

Bedankt Flimofly en Double_UK voor de antwoorden. Ik heb em daarnet afgesloten, airport kaart eruit gehaald en terug ingedaan, en dan het ijzeren stopje er goed ingeduwd. Nu heb ik maximale signaalsterkte maar toch is ie af en toe ± 5 min ‘down’.
    Zal het laten weten als ie terug normaal werkt, laten we hopen. Ik verwacht er eigenlijk niet veel van :)

Bijdrager
    gipsman

Heb ooit 2dehands ibook gekocht.
    Airport was perfect dichtbij de router, maar verderop ging het fout.
    Oorzaak: kabeltje in zijkant van scherm was beschadigd zodat de openingshoek van het scherm
    de ontvangt beïnvloedde.

Bijdrager
    Double_UK
    ”johannes”

Heb ooit 2dehands ibook gekocht.
    Airport was perfect dichtbij de router, maar verderop ging het fout.
    Oorzaak: kabeltje in zijkant van scherm was beschadigd zodat de openingshoek van het scherm
    de ontvangt beïnvloedde.

Precies. Dat is wat ik nu heb. Dus ik moet nu voortaan wat dichter bij m’n Airport Express zitten…. :wink:

Bijdrager
    baziel

daar zal het dan aan liggen :)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.