8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    jkazius

Heel raar typografisch probleem in Photoshop

Hellep!:)

Het volgende is hier loos:
    Op een Powermac G4 met 10.2.8. en Photoshop 7.0 gebeurt het volgende:
    Ik maak een document in Photoshop (hierna PS genoemd) met daarin een tekstlaag met een tekst (lettertype doet er niet toe, ik heb verschillende geprobeerd) in corps 12. Ik sluit het document en open het opnieuw in PS. Op dezelfde G4 dus…

PS zegt me vervolgens dat de tekstlaag moet worden ge-update en vervolgens is de tekst corps 11,1 geworden! 0,9 kleiner dus. Ik heb PS opnieuw geĂ¯nstalleerd en nu doet ie het niet meer met het corps, maar…. nu is ineens de interlinie veranderd van 18 naar 17,1. weer 0,9 dus!

It’s driving me insane…. aangezien ik PS opnieuw heb geĂ¯nstalleerd laat het zich dus aanzien als een systeem probleem… wie helpt me?

UPDATE:[/color] Ik heb het documentje van mijn harde schijf (het stond namelijk nog gewoon op mijn HD op de desktop) naar onze fileserver (snap server, Quantum) gekopieerd en nu doet het probleem zich niet meer voor. Er gebeurt dus duidelijk iets op mijn HD

Bijdrager
    HSL

om te beginnen zou ik photoshop voor foto’s gebruiken en een programma als illustrator en/of indesign/quark voor tekst dan zal je je hele probleem niet meer hebben..

:)

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”HS-L”

om te beginnen zou ik photoshop voor foto’s gebruiken en een programma als illustrator en/of indesign/quark voor tekst dan zal je je hele probleem niet meer hebben..

:)

Helemaal mee eens, behalve dat van Illustrator. Die is net zo kut met tekst als Photoshop. Je kunt beter een opmaak programma gebruiken als je met tekst wilt vormgeven/opmaken.

Bijdrager
    michelvdb

Heeft het wat met de voorkeuren voor Eenheden & linealen te maken?
    Punt-/picagrootte
    • Postscript (72 punten / inch)
    • Traditioneel (72,27 punten / inch)

Bijdrager
    jkazius

@HS-L: Sorry, maar als webdesigner ontwerp ik al jaren mijn websites in Photoshop. Foto’s, navigatie, teksten etc… Het zou een beetje onzinnig zijn om heen en weer te switchen van Illustrator naar Photoshop. In al die jaren dat ik dit werk doe heb ik dit probleem nog nooit gehad. Met alle respect (je opmerking is natuurlijk goed bedoeld), maar heeft iemand nog echt een nuttige tip?;-)

@michelvdb: Als ik het document op de server bewaar (zie update) heb ik het probleem niet. Het lijkt dus niet aan de voorkeuren in PS te liggen….

Bijdrager
    servir frais

ms toch maar de tip van hierboven eens checken !

Bijdrager
    jkazius

dit zijn mijn voorkeuren:

Lijkt me goed toch?

Bijdrager
    apenstaartje

ik heb ook een keer een dergelijk probleem gehad.. en volgens mij had dat toen iets te maken in het tekstkader zelf.
    volgens mij was het dit:
    De kerning stond niet op Metric, maar op iets anders…

maar het kan ook iets anders in dat windowtje zijn geweest, maar dat kan ik nu niet meer terugvinden helaas.. een tip is dus wel even de settings in het Character palet na te lopen en kijken wat daar nu zo anders aan is dan bij wel werkende bestanden..

het was iig iets kleins in de form van een dropdown box.

succes

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.