8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bgielink

heel bizar volumeprobleem PB G4

Hey Allemaal!

MIjn PB G4 heeft een wel zeer bizar probleem: Als ik het volume van het geluid wil instellen, (voornamenlijk met de functietoetsen op het toetsenbord) dan krijg ik een soort rare tik te horen en is het net of hij blijft hangen, mijn instructies worden pas enkele seconden later opgevolgd. Het probleem is er niet altijd, soms reageert hij volkomen normaal. Ik heb dit probleem eigenlijk altijd al, alleen komt het de laatste tijd veel vaker voor.

Is dit een bekend probleem?

ik kan er evt. ter verduidelijking nog wel een video van maken…

Bijdrager
    KarelWillem

Die rare tik hoort zo. Per volume-stap krijg je een tik/klik te horen.
    En ik heb het bij diverse Mac’s gehad dat er een paar tellen zat tussen het aanklikken en het opvolgen van het bevel.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”bgielink”

…dan krijg ik een soort rare tik te horen…

kan je uitschakelen bij systeemvoorkeuren -> geluid

Bijdrager
    Oppie
    ”bgielink”

…een soort rare tik…mijn instructies worden pas enkele seconden later opgevolgd…

Volgens mij een ‘bekend’ probleem op de PowerBook; ik heb het zelf ook af en toe op mijn PB G4 1.5GHz 12″, en ben het wel vaker tegen gekomen op fora.

Bijdrager
    svan

ligt eraan hoe druk je met andere zaken bezig bent. Multi-tasking heeft zo z’n grenzen :-). Mijn iBook heeft het ook, maar is niet vreemd.

Bijdrager
    bgielink

ok, bedankt allemaal

maar ik bedoel natuurlijk niet het geluidje dat je uit kunt zetten via systeemvoorkeuren;) dat stond al uit.. ik heb toch 1024 ram erin, vreemd… maar multitasking zal het toch wel zijn misschien de processor dan idd.

Bijdrager
    roy

Heb precies hetzelfde op mijn iBook (laatste revisie) Daarbij had ik ook dat soms de balance verschoof, daar heb ik een hack voor gevonden die dat heeft opgelost. Maar dat vage getik en ge-echo e.d. ben ik nog niet kwijt

Bijdrager
    Overstappertje
    ”bgielink”

ok, bedankt allemaal

maar ik bedoel natuurlijk niet het geluidje dat je uit kunt zetten via systeemvoorkeuren;) dat stond al uit.. ik heb toch 1024 ram erin, vreemd… maar multitasking zal het toch wel zijn misschien de processor dan idd.

Heel zwaar multitasken zal er inderdaad niet aan helpen, maar is niet de oorzaak van het probleem.
    Ik herken wat je zegt, ik heb het ook op mijn p’bookje G4 12″ Ik heb ‘m vol met ram zitten (1,25 GB) maar zelfs al doe ik helemaal niks, geluid harder of zachter zetten gaat de eerste keer vaak met vertraging en met dat rare geklik voordat hij reageert (een laag geluid).

Maar goed, het is een beetje eigenaardig maar kan verder geen kwaad.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.