8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    rickieboy

Heeft mijn macbook air waterschade?

Ik heb een defect macbook gekocht voor 70e, ik hield rekening met een reparatie van 800e omdat er werd bij verteld dat het moederbord kapot is. In de winkel werd me echter verteld dat er nog garantie op zat.

Erg fijne meevaller, maar nu twijfel ik of de macbook misschien geen waterschade heeft (dan valt de reparatie dus niet onder de garantie).

Misschien kan iemand adhv de volgende info inschatten of er sprake is van waterschade of niet:

– Magsafe lampje brand zwak.
    – Macbook gaat niet meer aan.

Groet,

Rick

Bijdrager
    Dr. Maddox

Het zou zomaar kunnen dat je het accubeheer moet resetten. Probeer dat eens als eerst. Procedure staat hier.

Verder kan niemand anders dan een monteur oordelen of er waterschade is. Daar zijn geen standaard checks voor. Dergelijke diagnose kan je pas stellen wanneer je de MacBook open maakt en bijvoorbeeld oxidatie aantreft.

Bijdrager
    rickieboy

Dr. Maddox dank voor je reactie, de MBA is nu verstuurd om open te laten schroeven, dus ik hoor het (helaas pas) volgende week.

Misschien had accubeheer resetten wel geholpen, maar nu kan ik dat dus niet meer checken.

Ben erg nieuwsgierig, daarom hoopte ik dat iemand op het forum misschien alvast uitsluitsel kon geven!

P.S. Excuses voor de spelfoutjes in de tekst maar was nog niet helemaal wakker!

Bijdrager
    tinus_omt

Afhankelijk van het bouwjaar zou je kunnen zien of de Macbook waterschade heeft door te kijken naar de ronde stickertjes die er in zitten, die worden dan rood (als ze nog droog zijn zijn ze wit). Daarvoor moet je alleen wel je Macbook uit elkaar schroeven.

Bijdrager
    Rickje

Laat even weten wat de schade en kosten zijn die ze beramen! Ben benieuwd!!

Bijdrager
    Melle

wacht even… je koopt voor 70 euro met garantie… wat denk je dan zelf… mocht die garantie gelden, had de verkoper wel zelf de laptop gratis laten herstellen… of de verkoper moet wel een gigantische oen zijn. Dus ik denk: waterschade of niet… het zal wel iets zijn dat BUITEN de garantie valt… en anders: proficiat met je superkoop !

Bijdrager
    rickieboy

@rick: zal ik zeker doen, ben ook erg benieuwd namelijk.

@melle: heb hem gekocht op een veiling van een verzekeringsmaatschappij, dus wie weet!

Bijdrager
    Melle

aha… benieuwd naar de afloop… succes !

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.