5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    m_slangen

Heeft mijn Airport Express de geest gegeven?

Hoi,

Nee, hij heeft niet de geest gegeven. Als ik de Airport via ethernet benader dan werkt die gewoon en kan ik alles instellen. Zodra ik echter draadloos contact ermee wil maken lukt dit niet.
    Ik heb al een reset gedaan en een nieuw WPA2 wachtwoord ingesteld. Helaas mag het niet baten. Het netwerk kan gewoon gevonden worden onder de nieuwe naam die ik eraan gegeven heb, maar draadloos ermee verbinden lukt niet.
    Ik heb hem trouwens als brugmodes ingesteld, zodat mijn router verantwoordelijk is voor de uitgifte van IP nummers. Als mijn Imac via de etnernet kabel aansluit kan ik internetten en kan ik ook via die weg mijn Airport Express benaderen. Draadloos wil het echter niet.
    Op mijn Mac komt steeds te staan Time out bij verbinding.
    Ik heb hetzelfde kanaal ingesteld zoals het tot nu toe is geweest en zonder problemen heeft gewerkt.

Heeft er iemand nog tips? Ik weet zo niet wat ik nog zou kunnen doen.

Alvast dank voor je reactie.

Gegroet, Marcel.

Bijdrager
    sypie

En wat als je een netwerk maakt zonder WPA2 sleutel? Dus een open netwerk maakt? Je kunt op deze manier steeds weer een stapje verder met je beveiligingen en als het hapert bij WPA2 dan weet je dat daar de fout zit, als het bijvoorbeeld wel met WEP werkt.

Bijdrager
    macje83

Hallo,

welk OS draait er op deze mac?

Als er 10.5.x op draait heb je de mogelijkheid om te verbinden vanaf je installatie disc. Stop die disc erin, herstart je mac en houdt de “C” vast tijdens het apple geluidje tot het radje begint te draaien… Zo is het mogelijk een software probleem uit te sluiten.

Zijn er andere macs in de buurt om deze draadloze verbinding te testen?

Bij OS 10.4.x kun je dit niet testen vanaf de installatie disc. Time out verbindingen kom ik vaak tegen bij 10.4.x computers, vaak is dit op te lossen door de airport gerelateerde keychains te verwijderen. En / of door een aantal .plist bestanden te verwijderen vanuit macintosh HDlibrarypreferencessystem configuration. Herstart de mac daarna, en schakel de airport opnieuw in (system preferencesnetwerk) dan toon: configureer netwerk poorten.

maar goed, dit gaat even iets te ver voor dit moment. Graag wat meer info mbt de exacte configuratie van deze mac.

Peace

Bijdrager
    bennie

Hallo,

Ik heb exact hetzelfde gehad. Ik werd er moedeloos van. Op gegeven moment heb ik de firmware “gedowngrade” en daarna weer “geupgrade”. Daarna werkte het apparaat weer vlekkeloos. Waar het aan gelegen heeft weet ik ik dus niet. Ik ben zo wie zo niet handig met dit soort dingen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
    Ik ben van plan er voorlopig niet meer aan te zitten :?

Groetjes,
    Ben

Moderator
    Poezenbeest

Bij mij werkt het inderdaad om de beveiliging er eens vanaf te halen en vervolgens er weer op te knallen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.