10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Heeft IWork een G4 processor nodig?

Kan mij iemand vertellen of IWork 2006 (Pages & Keynote) draait op een G3 met 1GHz of heeft dit programma daadwerkelijk altivec nodig?
    Het is dacht ik toch zo dat Iphoto wel met een snelle G3 processor overweg kan?
    TIA

Bijdrager
    ijsbanaan

Misschien even kijken op apple.com:D

http://www.apple.com/iwork/systemrequirements.html

Bijdrager
    PietjePuk

Het kan! (denk ik)

Hier de oplossing 8)

Bijdrager
    DK master

ik heb iWork ’06 draaien op een 400Mhz G3:) maar dat hb ik voorelkaar gekregen door het eerst op mijn G5 te instaleren en daarna de programma’s (die al geinstaleerd zijn) op mn iPod te zetten en dan gewoon naar de iMac G3 te slepen, dan hoef je ze dus niet meer te instaleren:)

Bijdrager
    Nikita

Ik blijf die processor-eis een vreemd iets vinden hoor… Ik kan me moeilijk voorstellen dat een G4 / 400 sneller of even snel is als een G3 / 900 of 1 Ghz… Terwijl je op de laatste een truuk moet gaan uithalen om het te installeren… :?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bedankt voor de info.
    Ik dacht wel dat IWork ook bestanden in de system of Library installeerde. Ik wist niet dat je gewoon kon verslepen.

Bijdrager
    HSL
    ”Nikita”

Ik blijf die processor-eis een vreemd iets vinden hoor… Ik kan me moeilijk voorstellen dat een G4 / 400 sneller of even snel is als een G3 / 900 of 1 Ghz… Terwijl je op de laatste een truuk moet gaan uithalen om het te installeren… :?

een G3 1Ghz is er volgens mij nooit gemaakt, en ja een G4 400 is
    waarschijnlijk net aan sneller dan een G3 900, het zal niet veel schelen.

:)

Bijdrager
    macpro
    ”HS-L”

Ik heb een 800 MHz G4 iMac en een 800 MHz G3 iBook. Beiden zijn ongeveer even snel. En dat komt voornamelijk omdat de iBook het dubbele aan L2 cache geheugen heeft.
    Dus ook dat moet je in de vergelijking meenemen.

Bijdrager
    HSL
    ”macpro”
    ”HS-L”

Ik heb een 800 MHz G4 iMac en een 800 MHz G3 iBook. Beiden zijn ongeveer even snel. En dat komt voornamelijk omdat de iBook het dubbele aan L2 cache geheugen heeft.
    Dus ook dat moet je in de vergelijking meenemen.

hmmm,.. ook met alle taken? altivec enabled taken bedoel ik dan.
    FCP gaat op een iBook G3 800 echt traag, terwijl het op een G4 500
    prima te doen is. (een oudere versie van fcp bedoel ik dan natuurlijk)

Bijdrager
    macpro

Altivec spul durf ik niet te zeggen. Maar in algemeen gebruik met wat surfen en mailen merk ik weinig verschil.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.