20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    bassbug

Heeft iemand deze muis al op z’n Mac werken?

http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/productdetails.aspx?pid=085

Is voor een latop, dus lekker klein.

Wat ik ook prettig vind is dat er een laser pointer ingebouwd zit dus bij presentaties geven erg handig.
    Voorts werkt het op Bluetooth, dus ik heb op mijn Macbook Pro geen dongle op me USB poort nodig.

Maar…. Op de doos staat dat het alleen voor Windows werkt. Kan zijn omdat er allerlei extra knoppen dan niet allemaal werken op de Mac maar de normale muis functies & laserpoint lijkt me wel top.

Bijdrager
    fatboysmart

http://www.oreillynet.com/mac/blog/2007/03/macbook_microsoft_wireless_not.html

Als ik het zo snel lees niet helemaal probleemloos met de ingebouwde bluetooth, maar lees het zelf maar even grondig door. Misschien heb je er wat aan.

Succes

Bijdrager
    fatboysmart
    Bijdrager
    1984

Dergelijke muizen ontsieren een Mac.,
    Dit zijn Apple muizen… http://neuromancer.uw.hu/blog/apple_mouse.jpg waar is die eenvoud van de apple muis gebleven , het is geen Windows :x weet je nog : Zo weinig mogelijk knoppen.

Bijdrager
    fatboysmart

@1984… misschien is dit wat voor jou :D 1 knop, en simpel design.

Bijdrager
    1984

Die dubbelklik functie was er niet voor niets…….:wink:

Bijdrager
    rubio

ja de pro muis voldoet prima.

Bijdrager
    Turbanus

:? Niet te snappen waarom mensen soms rommel uitzoeken…..

Bijdrager
    bassbug

Hmm… inderdaad. Goed dat ik deze niet heb gekocht.

Heb een Logitech bluetooth muis gekocht. Geen dongel, direct via bluetooth van me Macbook pro.
    Deze heeft helaas geen scrolwiel het ‘opzij’ gaat voor horizontaal scrollen;)

Bijdrager
    bassbug
    ”Turbanus”

:? Niet te snappen waarom mensen soms rommel uitzoeken…..

Men zoekt geen rommel. Men zoekt oplossingen voor toepassingen. Dat men soms niet de meest elegante mogelijkheden verkennen is nou eenmaal zo…

Bijdrager
    mollie319

en dan is het ook nog WindBoot rommel, wat eigenlijk alleen op dat virus draait, ehm sorry, dat prul OS uit Redmond……

Marcel

Bijdrager
    G-Force

Wat een aanstellerij hier… Ik heb mijn Mighty Mouse allang gedumpt voor een goede Logitech muis omdat het ding verschrikkelijk glad is en ik er met mijn klamme handen geen lekkere grip op kan krijgen. Om maar niet te spreken over het scroll wieltje wat er al een keer mee stopte en de Squeeze-knoppen die de ene keer overgevoelig zijn en de andere keer moet ik ze zowat kapot knijpen. Een Logitech/MS/whatever-niet-van-Apple muis zal vast niet zo goed staan bij een Mac, maar ik hoef me tenminste niet meer elke minuut kapot te ergeren aan die muis.

Tijdje geleden werd ik ook al door een 13/14 jarige belachelijk gemaakt omdat ik een Microsoft muis gebruik op mijn MacBook. Waar is dat toch voor nodig, het lijkt wel of je een idioot bent hier als je iets van Microsoft hebt, triest…

Bijdrager
    sammy1

ja ik heb zelfs mijn mighty mouse ook gedumpt, en gebruik nu de logitech MX revolution muis, wat een fantastisch muis!!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”G-Force”

Een Logitech/MS/whatever-niet-van-Apple muis

Nu viel mij gisteren toevallig dit op:

Dat is de Apple Pro muis die bij m’n iMac zat, zo’n zelfde als de rechtse op de foto van 1984 hierboven maar dan wit i.p.v. zwart:)

Waarbij ik trouwens ook nog wil vermelden dat de beste muis die ik ooit gehad heb, een Microsoft Serial Mouse was die ik in 1995 kocht voor m’n toenmalige PC. Zo eentje:

Die was toen iets van drie keer zo duur als een witmerk, maar werkte tien keer beter:) Hij zou zelfs niet misstaan bij een Mac, ware het niet dat aansluiten een beetje moeilijk wordt zonder verloopstekkers of zo …

Bijdrager
    G-Force

Van die muis heb ik nog lange tijd een PS/2 versie gebruikt, heerlijke knoppen had die muis. Heb daarna nog 2 optische Microsoft muizen gehad en ben daarna eigenlijk langzaam naar Logitech gegaan. Laatst toch een Microsoft muis erbij gekocht en die bevalt me ook wel.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen de muizen van Apple opzich, maar de Mighty Mouse (en ja, ik heb hem een maand geprobeerd en een kans gegeven) is niet echt iets voor mij. Waar ik niet tegen kan is het feit dat iemand belachelijk wordt gemaakt omdat hij niet iets van Apple uitzoekt.

Bijdrager
    Oppie

Mee eens G – Force.
    En zelfs meer: alle muizen van Apple zijn ergonomische rommel: de Puck, de Apple (Pro) Mouse, de Mighty Mouse… prullen zijn het op dat gebied; het is nauwelijks mogelijk te voelen wat je aan het doen bent met die muizen, welke knoppen je aan het beroeren bent.

Bijdrager
    demandiebakt

idd en dat je als je rechter en linker knop wilt gebruiken je je vinger er echt af moet tillen, ik had na een dag al spierpijn… ben snel weer gaan klikken i.c.m. ctrl

Bijdrager
    Doede

Na de vakantie moest ik weer even wennen aan de Applemuis van de iMac, maar ik vind ‘m een heerlijk apparaat. Werkt prima, ik houd ‘ m altijd met 5 vingers vast zonder de handpalm erop te laten rusten. Bladerwiel (scrollwheel) doet het ook prima. Wanneer die ’t minder doet, is hij zeer eenvoudig te reinigen door op de kop over papier te rollen. In mijn geval werkt een ringmap/ kladblok met lijntjespapier uitstekend.

Overigens vind ik sommige andere muizen ook prettig werken. Zo’n echt scroll-WIEL doet het altijd, is alleen wat groffer in ’t scrollen (grotere stappen per ‘tikje’). En veel muizen zijn idd iets minder glad dan die van Apple, ook een pluspunt.

Tot slot zou ik willen aansluiten bij een eerdere opmerking: laat aub die Windows-bashing eens achterwege. Het is zo ontzettend kinderachtig. Een keertje is misschien grappig, maar je verlaagt jezelf gewoon ermee.

Bijdrager