6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    riji

Heeft het viltje op de WD Black harddisk een functie in een PC?

Toen deze harddisk vervangen werd door een SSD in onze imac mid 2011, heb ik deze schijf terug gekregen met daarop gekleefd zo’n viltachtig (buitenkant grijs/ binnenin zwart) stukje gekleefd.
    Voor wat dient dit eigenlijk?
    Ik ga die schijf in een PC desktop gebruiken: verwijderen?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat kan je er gewoon vanaf halen. Dat viltje in geleidend en is bedoelt om de (buitenzijde van) de harde schijf een aardpunt te geven. Gezien dit hoogstwaarschijnlijk niet op de juiste plek in de PC zit kan je het er net zo goed vanaf halen.

Bijdrager
    riji

Ok, bedankt

Bijdrager
    Godfather

Volgens mij dient dat schuimpje primair om vibraties tegen te gaan van een harde schijf, iets waar je SSD geen last van heeft. Daarbij is je SSD ook nog eens platter dus al had je het schuimpje gebruikt, dan had hij de case niet geraakt. Los van het feit dat je SSD naar alle waarschijnlijkheid een plastic behuizing heeft.

Bijdrager
    riji

Ze hebben die SSD in een adapter 3.5 -> 2.5″ geplaatst in de mac.

Bijdrager
    Godfather

Dan nog, die adapter is puur om de SSD in de constructie van de iMac vast te zetten met de schroefgaatjes op de juiste plaats, vaak is dit een raamwerkje en maakt het geen contact met de behuizing. Zie bv. http://www.newertech.com/products/adaptadrive.php

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.