13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    beejee

Heeft er iemand ervaring met de Kingston Wi-drive ?

Ik overweeg om een Ipad met 16Gb aan te schaffen i.p.v. 32 Gb. De reden is dat ik op internet zag dat er een externe opslag blijkt te bestaan voor ipad / iphone, waarop je 32Gb kwijt kan: de Kingston Wi-drive. Die externe opslag kost slechts een paar tientjes, en kan je dus altijd (mocht je in problemen komen met capaciteit) later aanschaffen.

Heeft iemand ervaring met de Wi-drive?

Bijdrager
    KarelWillem

32 Gb kost toch al gauw over de negentig euro.

En verder zie ik toch wel wat beren op de weg.

Batterijtijd? Maximaal 4 uur, maar dat ga je nooit halen natuurlijk.
    Streamen van bestanden? Muziek e.d. gaat volgens mij via de eigen app van Kingston. Is dat handig?
    Apps? Die kan je er niet op installeren als je iPad daarmee volloopt.

Voor het extern bewaren van bestanden, het meenemen van een paar grote films e.d. lijkt het echter best een handig apparaatje.

Bijdrager
    SanderTreur

Dat ding kost net zoveel als de meerprijs van een 32GB iPad tegenover een 16GB. Daarnaast is dat ding onhandig, lelijk en kun je er alleen films en afbeeldingen op kwijt. Geen apps dus. Ik zou ut niet doen.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat ding kost net zoveel als de meerprijs van een 32GB iPad tegenover een 16GB.

Ja maar… dan heb je wel 16 Gb méér.:lol:

Nee, ik zou hem ook niet aanraden. Liever dat geld voor 16 Gb extra intern uitgeven.
    Daar heb je uiteindelijk meer aan, dan aan die 32 Gb extra extern.

Bijdrager
    whispering

Kun je het zelfde niet bereiken door een SD kaartje op de connector van een Ipad aan te sluiten?
    Dan heb je geen 32GB, maar iets van 8 of 16GB, maar het is wel makkelijk uitwisselbaar.

Als ik fout zit met mijn gedachtengang dan verneem ik dat graag.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je iPad geen jailbreak heeft, kun je met de films en muziek op die SD-kaart (via de Camera Connection Kit van 29 euro) vrij weinig.

Bijdrager
    jesper211232

en als je er een usb connector in doet dan?

Bijdrager
    KarelWillem

De USB-connector hoort bij de CCK.
    En daarvoor geldt hetzelfde als voor de SD-kaart connector.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Nee een externe opslag van bestanden werkt nu eenmaal niet op de iPad, de enige oplossing is dus om een 32GB of nog beter een 64GB iPad te kopen!

Hier kun je meer informatie vinden over de iPad.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is wel erg kort door de bocht samengevat.:lol:

Het werkt dus wel, maar dan met hulpmiddelen.
    Zoals de app die wordt geleverd bij die W-drive.

Maar je kunt het dan nog lang niet vergelijken met het gemak waarop je op je Mac bestanden gebruikt.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Nou ja met die App voor de Wi-drive werkt ook niet alles, lees diverse malen dat hij problemen heeft met vele bestandstypes, dus handig is dat niet en je moet altijd dat ding weer extra meeslepen:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zeg ook niet dat het handig is.:wink:

Bijdrager
    beejee

Dank voor jullie reactie. Gezien de reacties is de beste optie gewoon meer geheugen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.