7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    syledy

Heeft een airport express zin?

Heeft een airport express zin in de volgende situatie:
    Fritzbox modem beneden met supertraag, (maar niet te verbeteren) internet van xs4all. Aan fritzbox hangt de goedwerkende Time capsule. Is het mogelijk m’n hopeloze internet signaal op de 1e verdieping te versterken met een draadloze airport express, of die eventueel aan m’n Imac boven (Imac is draadloos, dus wifi verbonden met internet) te hangen via de ethernetpoort? Ethernet kabel naar boven doortrekken is helaas geen optie!! bvd voor jullie reaktie!

Bijdrager
    fred44nl

het effect van een draadloze uitbreiding van een wifi-netwerk valt in de parktijk vaak behoorlijk tegen.
    er gaat niks boven een kabel:)
    als dat echt niet kan, dan zijn er altijd nog home-plugs,
    waarbij het netwerksignaal over het lichtnet gaat.

Bijdrager
    ikkezelluf

Daarentegen heeft het bij mij wel zin, heel veel zin zelfs. Hoekwoning, begane grond en twee verdiepingen gescheiden door betonnen plafonds.

Modem UPC Technicolor in Bridge met daaraan een Time Capsule, alles op de begane grond, voorzijde van de woning. Resultaat: op de 2e verdieping (zolder) geen wifi. Airport express (optie ‘uitbreiden netwerk’ aanzetten) geplaatst op de eerste verdieping geeft een goed resultaat op de zolder.

Zo zie je maar dat het bij iedereen verschillend is.

Bijdrager
    syledy

Dacht dat een draadloze airport express (hij is alleen met stopcontact verbonden dus) nu eigenlijk zo’n homeplug optie was, fred44nl?!

Ah die bridge instelling in m’n modem, goed dat je dat opnoemt! Dus die express hangt ook slechts in het stopcontact, Ikkezelluf?

Bijdrager
    fred44nl

Bijdrager
    fixar

Een Airport Express is geen homeplug (/powerline adapter / devolo-achtige) en verkrijgt zijn internetsignaal niet via het stopcontact.

Bij Ikkezelluf heeft het geholpen, maar besef dat draadloos doorzetten van internetsignaal wel een duidelijke snelheidsafname met zich mee zal brengen (en e.e.a. is behoorlijk afhankelijk van de feitelijke situatie en de te overbruggen afstanden.)

Is de TimeCapsule niet op een meer strategische plek (wel bedraad uiteraard) in de woning te plaatsen?

Ik kies liever voor meer zekerheid van een bekabelde verbinding naar mijn aanvullende Airport Expressen
    dus OF netwerkkabel trekken Of Powerline adapters aanschaffen.

bijvoorbeeld deze:

Bijdrager
    syledy

Goede info fred44nl en fixar! Dank! Ik ga er meer induiken en het zo proberen!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.